اطلاع رسانی مقاومت در برابر شبنم را می کاهد

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر با ابراز خرسندی از استقبال فعالان اقتصادی نسبت به اجرای پروژه شبنم گفت: با همکاری و پشتیبانی همه جانبه مجمع عالی واردات به عنوان مهم ترین تشکل حوزه واردات کشور کد دار کردن کالاهای وارداتی سرعت بیشتری خواهد گرفت .
روابط عمومی شبنم – محمود اعلایی گفت : در حال حاضر مجمع عالی واردات به عنوان کارگزار در چرخه صدور کد دو بعدی شبنم قرار گرفته است و همین امر گام موثری در پیشبرد این پروژه به حساب می آید .
وی همچنین گفت : شورای عالی اصناف نیز از ابتدای اجرای پروژه ما را در این مسیر همراهی کرد و هم اکنون از مهم ترین حامیان شبنم به شمار می رود .
وی افزود: معضل کالای قاچاق در سال های اخیر روی اقتصاد کشور چنبره زده بود و مانع از تحرک و پویایی تجارت قانون محور در کشور می شد.
اعلایی گفت : کشور برای دستیابی به اقتصاد سازمان یافته و مدیریت شده نیازمند ابزارهایی است که امکان مدیریت و نظارت را برای متولیان آن فراهم آورد و با ترسیم روند های قانون محور راه را برای سودجویی قاچاقچیان و قانون گریزان ببندد .
مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر پروژه شبنم را روشی به روز و مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ارزیابی کرد که به واسطه آن تمامی اجناس دارای کد منحصر به فرد شده و روند ورود و توزیع آن در بازار کشور قابل رصد و پیگیری خواهد بود.
وی در خصوص برخی مقاومت هایی که نسبت به اجرای این پروژه صورت می گیرد گفت: معمولا در مقابل روش های نوین مقاومت هایی مبنی بر حفظ شرایط سنتی شکل می گیرد که با اطلاع رسانی دقیق و مبتنی بر واقعیات به مرور از شدت این مقاومت ها کاسته شده و افرادی که متقاضی اقتصاد قانونمند و مبارزه با قاچاق هستند خود انگیخته به جمع متقاضیان شبنم خواهند پیوست.
گفتنی است شبنم یک بارکد دوبعدی منحصر به فرد است که روی هر قلم کالا درج می‌شود وحاوی اطلاعات کامل درباره کالا بوده و قابلیت استعلام اصالت کالا از طریق گوشی تلفن همراه دوربین‌دار و نرم افزار مربوطه، تلفن گویای ۸۸۹۶۹۲۹۶ ، ارسال پیامک به سامانه شبنم و همچنین استعلام ازسامانه شبنم به آدرس www.shabnam.ir را دارد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.