اطلس جامع تمام رشته های صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می شود

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۰۵:۰۶:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان شرقی:

بزرگنمایی:  

 
خبرگزاری آریا -رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تدوین اطلس جامع تمام رشته های صنایع دستی فعال آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از تبریز ،مهندس تراب محمدی در نشستی خبری به مناسبت  روز جهانی صنایع دستی  افزود: این اطلس که به منزله راهنمای جامع و کاملی از تمام رشته های صنایع دستی خواهد بود.
وی تشریح کرد: در این اطلس تعداد هنرمندان همراه با رشته فعالیت و همچنین مواردی نظیر بازار صادراتی و داخلی رشته های مختلف صنایع دستی در تمامی جهات مشخص می شود.
محمدی همچنین اظهار داشت: در آذربایجان شرقی ۶۵ رشته فعال صنایع دستی موجود و در حال فعالیت و آموزش است که  تدوین اطلس جامع این رشته ها  تا پایان سال ۹۱ به اتمام خواهد رسید.
رئیس شورای فنی صنایع دستی استان با اشاره به احیای صنایع دستی فراموش شده آذربایجان شرقی گفت: با توجه ویژه به بخش صنایع دستی و اشتغال زایی حاصل از آن از سال گذشته احیای برخی از رشته های
صنایع دستی فراموش شده و از بین رفته را از طریق آموزش و اشتغال آفرینی فراهم کرده ایم.
محمدی قفل سازی، حجاری روی  سنگ و مینای ایرانی را یکی از نمونه های موفق احیا ی صنایع دستی عنوان کرد و گفت: رشته های فراموش شده ای را که در صورت احیا قابلیت اشتغال زایی و کارآفرینی داشته و می توانند به بازار فروش و عرضه خوبی دست یابند را شناسایی و مجددا رونق خواهیم داد.
وی همچنین از راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: این بازارچه ها با یافتن مکان مناسب تا پایان امسال در نقاط مختلف آذربایجان شرقی راه اندازی می شوند.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی موزه صنایع دستی استان تا پایان سال جاری، یادآور شد: این موزه یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان بوده که طبق زمانبندی ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: موزه صنایع دستی استان از بخش های مختلفی نظیر مشاغل، مردم شناسی و کارگاه های تولید زنده تشکیل خواهد شد.
محمدی یکی از اصلی ترین راه های نجات از اقتصاد تک محصولی را یاری گرفتن از پتانسیل های صنایع دستی عنوان کرد و گفت: اگر سالانه و مداوم به صادرات صنایع دستی توجه شود، می توان با ارزآوری های این حوزه از فروش نفت نیز بی نیاز شد.
گفتنی است، نشست رسانه ای رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با خبرنگاران رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب  همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با محوریت برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم برگزار شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۷۰۶۴۶۱۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.