اطلس خلیج فارس رونمایی شد

جام جم آنلاین: با حضور قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد و شهردار تهران از اطلس خلیج فارس رونمایی شد. این اطلس که با مشارکت سازمان ملل متحد تهیه شده است مشتمل بر اطلاعات جغرافیایی توسعه و زیست محیطی خلیج فارس است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، اطلس خلیج فارس که در ابتدای آن مقدمه قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده و توسط سازمان ملل هم منتشر شده است ، برای روسای جمهور ، سفرا و وزرای کشورهای مختلف جهان ارسال خواهد شد.

شهردار تهران در مراسم رونمایی از اطلس خلیج فارس گفت: خلیج همیشگی فارس گهواره تمدنی است که از قدمت بالایی برخوردار بوده و اولین تمدن های بشری در این محدوده شکل گرفته اند.

وی افزود: اطلس خلیج فارس تکمیل شده و مسایل مختلف خلیج فارس در آن دیده شده است.

دکتر محمدباقر قالیباف اضافه کرد: این اطلس برای روسای کشورهای عضو سازمان ملل متحد و همینطور سفرای این کشورها ارسال می شود.

به گفته شهردار تهران، این اطلس با مشارکت جدی سازمان جهانی اسکان بشر و ارم سازمان ملل متحد منتشر می شود.

وی با بیان اینکه کارهای مطالعاتی این اطلس توسط دانشگاه های معتبر انجام شده است، تصریح کرد: برای تهیه این اطلس دو سال زمان صرف شد.

قالیباف به تهیه اطلس خاورمیانه اشاره کرد و اظهارداشت:از ماه دسامبر تهیه این اطلس توسط ایران آغاز می‌شود.

در ادامه این مراسم رونمایی، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ارائه توضیحاتی در مورد روند تهیه این اطلس به همراه شهردار تهران از دست اندرکاران تولید اطلس خلیج فارس تقدیر کرد.

شایان ذکر است چندی پیش در برخی اخبار آمده بود یونسکو در بعضی انتشارات خود اقدام به حذف نام فارس از عنوان خلیج فارس کرده که با انتشار اطلس خلیج فارس از سوی سازمان ملل متحد عملا نام خلیج همیشگی فارس تثبیت شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.