اطمینان از خود آغاز لحظه سقوط است/ حرکت ما گفتمانی است، نه فردی

۱۳خردادماه،

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در گفتمان انقلاب باید همه مراقب باشیم تا دچار انحراف نشویم.

به گزارش نور نیوز، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز دوشنبه با حضور در همایش اساتید حامی جلیلی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های همیشگی کسانی که در مسیر علم بوده‌اند این است که علم آنها مفید و نافذ باشد.

جلیلی با اشاره به تاکیدات آموزه‌‌های دینی مبنی بر نافذ و مفید بودن علم و منتهی شدن آن به تعالی تصریح کرد: فردا سالگرد ارتحال امام بزرگ ما است و بزرگترین هنر امام  راحل این بود که علم مفید و نافذ را به صحنه سیاست، اجتماع و شئون زندگی آورد.

وی تاکید کرد: امام رحمت‌الله نشان داد که اگر ظرفیت معارف آزاد شود می‌تواند چه انقلابی در دنیا ایجاد کند و این هنر بزرگ امام راحل بود که فقه جواهری را به میان حکومت و جوانان آورد و فقه را مبنای ساخت یک تمدن قرار داد.

جلیلی با بیان اینکه جهان شاهد بود که وقتی علم صحیح در عرصه سیاست و اجتماع بیاید چه ظرفیتی آزاد می‌شود، ادامه داد: آنچه در مباحث انتخابات مطرح است این است که هر کس به عنوان منتخب مردم برگزیده می‌شود باید ساز و کاری فراهم کند تا ظرفیت جامعه آزاد شود و پیشگامانی که می‌توانند در این زمینه به دولت کمک کنند اهل علم در حوزه دانشگاه می باشند.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، تصریح کرد: اگر ما می‌گوییم که می‌خواهیم به سمت تعالی و آموزه‌های اسلام ناب پیش برویم لازمه‌اش این است که ظرفیت جامعه منفعل و منحرف نشود و اولین گام در این مسیر این است که ظرفیت دانشگاه به عنوان مدل محرک مصون بماند تا بتواند جامعه را در این عرصه فعال کند.

وی با تاکید بر اینکه علوم باید در جهت ساخت یک تمدن اسلامی قرار گیرد، افزود: کار بزرگ علم این است که بتواند پاسخی برای مشکلات و معضلاتی باشد که جوامع با آن روبرو می باشند و این از مهمترین وصایای حضرت امام است.

جلیلی با بیان اینکه در تمام سال‌های فراق از حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری با حکمت و درایت این روند را به خوبی هدایت کردند تا ما به آن سمت نزدیک شویم، ادامه داد: ما باید این باور را داشته باشیم که اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرده و آن را مصون نگه داریم یک ظرفیت و حیات تازهی ایجاد خواهد شد که در آن امید تازه‌ای برای جامعه بشری ظهور می‌کند.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری امام (ره) را یک صاحب‌نظر توصیف کرد که جهان دیگری را به همگان نشان داد و گفت: باید در این زمینه وظیفه دولت نیز توجه شود. چراکه اگر ما بر علم مفید و نافع تاکید داریم، وظیفه دولت این است که نه تنها مانع نباشد بلکه مشوق باشد.

وی کار ویژه مهم دولت را این دانست که اجازه دهد ظرفیت دانشگاهیان آزاد شود و بر همین اساس افزود: علم باید در جهت مسائل واقعی جامعه جهت پیدا کند و پاسخگوی سوالات حقیقی باشد که محل آن نیز دانشگاه است و اگر چنین شود این علم به عمل نزدیک خواهد شد.

جلیلی یکی از مهمترین انحرافات را جدا بودن حوزه کارگزاران از دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: اگر علم نافع ساز و کاری برای ورود پیدا نکند دچار انفعال خواهد شد.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ادامه داد: بنابراین کابینه دولت نسبت به دانشگاه و مراکز علمی و حوزه‌های علمیه این است که ارتباطی وسیع و ساختاری بین این دو ایجاد شود تا علم به نتایج خود برسد و هر میزان که ما در این عرصه موفق باشیم به همان اندازه نیز ظرفیت‌ها بیشتر آزاد خواهد شد.

 در این لحظه از سخنان جلیلی یکی از دختران دانشجو با در دست داشتن قرآن مقابل وی آمد و از او خواست که در مقابل دانشجویان به این قرآن قسم بخورد که جان‌فدای سید علی باشد؛ که جلیلی نیز در پاسخ گفت: انشاءالله همین‌طور هستیم.

جلیلی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم اسلام ناب را به جهان معرفی کنیم‌، در یک کلام ولایت مطلقه فقیه خواهد بود و این نه باور ما بلکه یک تجربه است که در ۳۴ سال قبل ما هر چقدر که پیشرفت داشته‌ایم مرهون این نگاه بوده است و هرجا دچار عدم موفقیت شده‌ایم ناشی از انحراف از این امر بوده است.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید فقط به تبعیت اکتفا کنیم، ادامه داد: ما وقتی از ولایت فقیه صحبت می‌کنیم این یک دیدگاه و گفتمان است و باید آن را درک کرد.

وی دغدغه مهم و به حق مردم را اسلام ناب و ولایت مطلقه فقیه عنوان کرد که در ۳۴ سال قبل نیز در انتخاب مردم این نکته بروز و ظهور داشته و تصریح کرد: باید به این دغدغه توجه کنیم که چه کار انجام دهیم که این نگاه در زاویه قرار نگیرد چرا که در مسیر تعالی لغزش‌گاه‌های فراوانی وجود دارد از این رو باید دعا کنیم کسانی که می‌خواهند صادقانه خدمت کنند دچار این لغزش‌ها نشوند.

جلیلی با بیان اینکه انسان هر گاه خودش اطمینان حاصل کند لحظه سقوطش خواهد بود افزود:‌ در این عرصه باید یک نظارت مستمر و پیگیر در هر منصبی که هستیم وجود داشته باشد.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تاکید کرد: انتخاب مردم انتخاب گفتمان اسلام ناب است و کسانی که دچار زاویه شوند اصل این گفتمان است نه اشخاص. لذا دنبال کردن گفتمان اسلام ناب یک کار گروهی و جبهه‌ای و فردی نیز به خاطر اقتضاعات جلوتر از بقیه حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: ما باید در همه عرصه‌ها هوشیار باشیم تا دچار انحراف و لغزش نشویم و انشاءالله این گفتمان روز به روز شکوفاتر شود.

جلیلی در پایان تصریح کرد: رای مردم به اسلام ناب و گفتمان رهبری است نه رای به اشخاص و بنده از این دانشجو به خاطر تذکرش تشکر کرده و این قرآن را به او هدیه می‌کنم.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.