اظهارات آیت‌الله مهدوی کنی دربارهٔ انتخابات ریاست جمهوری: از تخریب یکدیگر بپرهیزید

کاندیداها باید توان مدیریت کشور را داشته باشند

ایران > انتخابات
رییس مجلس خبرگان رهبری خطاب به کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رسیدن به نقطه مشترک، تفاهم کرده و از تخریب یکدیگر پرهیز کنید.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی سه‌شنبه در حاشیه مراسم اولین جشن کتاب دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که قصد نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارند باید در خود صلاحیت حضور نیز ببینند.

آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: نامزدهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری باید در جایگاهی باشند که ضمن مقبولیت و محبوبیت، توان مدیریت و اداره کشور را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور سکاندار امور اجرایی در نظام‌ جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، افزود: کسانی که خود را در معرض رأی‌گیری و انتخاب قرار می‌دهند، باید احتمال رأی آوردن را داشته باشند.

رییس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام پیشنهاد کرد: آنهایی که صلاحیت و مقبولیت دارند در صحنه حاضر شوند و سایرین نیز به اداره بهتر کشور کمک کنند.

آیت الله مهدوی کنی با بیان این که معنای اتحاد به معنای «یکی شدن» نیست، گفت: در اتحاد و وحدت اشتراک مهم‌تر از یکی شدن است.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مسایل جمعی و اداره نظام رسیدن به یک نقطه مشترک حایز اهمیت است و این نقطه مشترک بعد از بحث و مذاکره و در مقام فهم حقیقت در بین مسئولان ایجاد می‌شود.

آیت الله مهدوی کنی اضافه کرد: مسئولان نظام برای اداره کشور به تفاهم برسند زیرا اگر تفاهم ایجاد نشود هم خود از بین می‌روند و هم مردم را متضرر می‌کنند و در نتیجه سببات سوء استفاده دشمنان فراهم خواهد شد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.