اظهارات اوباما برای جلوگیری از به خطرافتادن موقعیت صهیونیستهاست

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: رئیس جمهور آمریکا برخی صحبت‌ها را تحت فشار لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و متحدانش بیان می‌کند و دلیلش هم این است که به ثمر رسیدن مذاکرات به صلاح صهیونیست‌ها نیست و موقعیت آنها را در دنیا به خطر می‌اندازد.

“مهدی امیریان” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، با بیان اینکه غربی‌ها در مذاکرات بیشتر به دنبال ژست سیاسی و کمتر به دنبال پیدا کردن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به اختلافات می باشند، اظهارداشت: امیدواریم عزم جدی که مسئولان و مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی برای نتیجه گیری از مذاکرات اتخاذ کرده اند به سرانجام مطلوب برسد.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت افزود: نباید فراموش کرد در این دوره، از سوی دولتمردان ما عزم راسخی برای حل کردن اختلافات ایران با غرب نشان داده شده است.
 
امیریان به جریانات تندرو در آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: باید پذیرفت، عده‌ای در آمریکا نفع خود را در به نتیجه رسیدن مذاکرات نمی‌بینند و به دنبال سنگ‌اندازی و مخالفت در مذاکرات می باشند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بعضی از همسایگان ایران از جمله قطر و عربستان در حال لابی‌گری در این مذاکرات‌اند؛ چراکه تلاش‌های ایران برای حل و فصل مذاکرات به صورت مسالمت‌آمیز را بر نمی‌تابند.
 
دبیر سابق تحکیم وحدت با توجه به صحبت‌های اوباما تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا برخی صحبت‌ها را تحت فشار لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و متحدانش بیان می‌کند و دلیلش هم این است که به ثمر رسیدن مذاکرات به صلاح صهیونیست‌ها نیست و موقعیت آنها را در دنیا به خطر می‌اندازد.
 
وی حضور بعضی کشورهای غربی در این مذاکرات را نوعی ژست دیپلماتیک تلقی و بیان کرد: با توجه به اهمیت مذاکرات اینگونه کشورها می‌خواهند با حضور در این مذاکرات افکار عمومی جهان را به سوی خود جلب کنند تا نشان دهند که آنان اهل دیپلماسی، گفتگو و مذاکرات صلح‌آمیز می باشند.
 
امیریان در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از کشورهایی است که به تمام قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید دیپلماسی عمومی خود را در جهان فعال‌تر از قبل کند و با استفاده از رسانه‌ها مانند نهادهای مدنی افکار عمومی جهان را به حقانیت خود جلب کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.