اظهارات تازه وزیر ارتباطات در خصوص تدوین پیوست فرهنگی برای تجهیزات وارد شده به کشور

۱۲ تیرماه ۱۳،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم برنامه ریزی لازم در راستای بهره گیری از فناوری نوین در جهت فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی برای ایجاد یک جامعه فعال تاکید کرد و گفت: باید پیوست های فرهنگی در خصوص تجهیزات و فناوری های وارد شده و حتی فناوری هایی که در آینده قرار است به کشورمان وارد شوند آماده و اجرایی شود.
 
به گزارش مهر، محمدحسن نامی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود، در سال ۲۰۰۸ نسبت حجم ارسال اطلاعات و دیتا از سوی کشورهای غربی به کشورهای شرقی، از هشت میلیارد به حدود یک میلیارد بوده و این در حالی است که این شاخص در سال ۲۰۱۲ به حدود ۱۸ میلیارد در مقابل ۴/۳ میلیارد رسیده که این امر بیانگر تلاش کشورهای غربی به منظور تأثیرگذاری و فرهنگ سازی میان کشورهای مختلف جهان است.
 
وی با اشاره به گسترش استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین میان اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: در صورتی که فرهنگ سازی لازم در جهت استفاده از این تجهیزات در راستای فرهنگ ایرانی و اسلامی صورت نگیرد این ابزارها می توانند به حامل فرهنگ غرب در میان مردم تبدیل شوند.
 
نامی خاطر نشان کرد: در همین راستا باید پیوست های فرهنگی در خصوص تجهیزات و فناوری های وارد شده و حتی فناوری هایی که در آینده قرار است به کشورمان وارد شوند آماده و اجرایی شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دنیای مجازی نه تنها به دنیای واقعی نزدیک شده بلکه در بعضی موارد به دنیای واقعی تبدیل شده است، گفت: باید پیش از ایجاد شبکه های مجازی فرهنگ حضور و استفاده از این شبکه ها نهادینه شود تا از آسیب های احتمالی در آینده جلوگیری کند.
 
وی ادامه داد: معتقدیم باید برنامه ریزی لازم برای تهیه بسته فرهنگی برای شبکه هایی نظیر شبکه ملی اطلاعات که در داخل کشور در حال پیاده سازی است نیز صورت گیرد.
 
نامی تاکید کرد: باید با پیش بینی هایی که در فضای مجازی از طریق تهیه پیوست های فرهنگی صورت می گیرد از هجوم فرهنگ بیگانه جلوگیری به عمل آید و فرهنگ غنی کشورمان تقویت شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.