اظهارات تحریک آمیزفرمانده اماراتی در مورد جزایر

امروز در ایران روز ملی خلیج فارس است.یک یادآوری در این روز تاریخی بسیار ضروری است و آن هم آن هم یادآوری گستاخی های یک فرمانده اماراتی است که در دزدی فرهنگ و تمدن یدی طولایی دارند و اینک به دزدی زمین هم آمده اند .

— – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —

امروز در ایران روز ملی خلیج فارس است. روزی که خلیج فارس نه به عنوان یک اسم یا واژه که به عنوان یک تمدن و یک فرهنگ، هژمون بودن تمدن و فرهنگ تاریخی ایرانیان به حاشیه نشینان خلیج فارس را  تداعی می کند. کم نبودند دزدانی که در طول تاریخ به غارت اندیشه و فرهنگ مبادرت ورزیده‌اند. کسانی که میراث غنی تمدنی ایرانیان را تاراج کرده‌اند و به اسم خود ثبت کرده‌اند. از دزدیدن مولوی تا ربایش خلیج فارس، این دزدی از سوی همسایگانی فاقد تاریخ و اصالت همچنان ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، اما فرا‌تر از این همه، یک یادآوری در این روز تاریخی بسیار ضروری است و آن هم آن هم یادآوری گستاخی‌های یک فرمانده اماراتی است که در دزدی فرهنگ و تمدن یدی طولانی دارند و اینک به دزدی زمین هم امده‌اند.

بر اساس این گزارش، در روز‌های اخیر، ضاحى خلفان فرمانده پلیس دبى در واکنش به اظهارات یک فرمانده سپاه پاسداران ایرانى که از استقرار نیرو‌هایش در جزایر سه گانه سخن گفته بود، خاطرنشان ساخت: «حضور این نیرو‌ها در سه جزیره اماراتى تحت اشغال، یقیناً نشانه ترس تهران از توان امارات است».

او که در «تویتر» نظر خود را نوشته، گفته است: «اگر واقعاً امارات قصد جنگ داشت،‌تر و خشک سه جریره را به آتش مى کشید. لیکن ما خواهان در پیش گرفتن راه حلهاى مسالمت آمیز با همه همسایگان خود هستیم».

ضاحى خلفان بر توان کشورش تاکید کرد و گفت: «اگر بحث قدرت باشد، امارات واقعاً قدرتمند است».

وى از زمانى سخن گفت که نیروهاى ایران وارد جزایر سه گانه شدند. او گفت: «جزایر ما زمانى به اشغال درآمدند که هنوز ارتش یکپارچه امارات تشکیل نشده بود. این اشغال تنها ساعاتى قبل از اعلام اتحاد امارات صورت گرفت.» سپس افزود: «کشور ما هنوز ارتش نداشت، حال آنکه نیروهاى نظامى ایران، پنجمین ارتش جهان را تشکیل مى دادند. اما حالا وضع کلاً فرق مى کند».

فرمانده پلیس دبى به عنوان مثال از توان نیروى هوایى اسرائیل سخن گفت. وى به سخنى از «جان باگوت گلوب پاشا» فرمانده بریتانیایى که خاطرات و افکارش را در مورد خاورمیانه نوشته است، به این مضمون اشاره کرد: «برترى هوایى اسرائیل در همه جنگ‌هایش، علت پیروزى بر ارتش هاى عرب بوده است». ضاحى خلفان سپس توضیح مى دهد: «حال، امارات حقیقتاً داراى یک نیروى هوایى زبده و کوبنده است».

نام خلیج فارس است به زبان لاتین قدیمی: Sinus Persicus امروزه:Sinus Persici در نقشه آورده شده‌است.

این اظهارات خصم آمیز و تحریک کننده، اگر چه در برخی جهات به دلیل کم اهمیت بودن گوینده آن چندان نیازی به پاسخگویی ندارد، اما به هر حال در سطح دیپلماتیک باید پاسخ‌های این پلیس جوان داده شود و عملا در سیاست‌ها به گونه‌ای در رابطه با امارات تجدید نظر صورت گیرد که وی بداند کی، کجا و چگونه سخن بگوید. ظاهرا وی به کلی فراموش کرده است درباره ایران سخهن می‌گوید!

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۳ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , فرمانده اماراتی

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.