اظهارات تقی پور در کمیسیون صنایع مجلس

ظرفیت پهنای باند داخل کشور طی چند سال گذشته از ۲۳ گیگابیت بر ثانیه به ۵۲۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و طی سه سال گذشته، پهنای باند داخلی بیش از ۲۲ برابر افزایش یافته و به ۵۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی افزود: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته،‌ با توجه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور،‌ معتقدیم ظرفیت‌سازی‌های بیشتری در این حوزه باید عملیاتی شود.

او خاطرنشان کرد: بر همین اساس،‌ تاکنون در اهداف تعریف شده در برنامه پنجم توسعه کشور بازنگری صورت گرفته و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم ظرفیت پهنای باند داخل به دو ترابایت افزایش پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ توسعه ظرفیت ترانزیت کشور را یکی دیگر از برنامه‌های وزارت ارتباطات دانست و تصریح کرد: ایران به علت موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد،‌ گذرگاهی عالی از نظر کوتاهی مسیر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به منظور انتقال ترافیک جنوب به شمال و شرق به غرب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌های گسترده‌ای در این بخش صورت گرفته که امیدواریم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، تا پایان سال جاری شاهد بهبود بیش از پیش ترانزیت ترافیک بین‌المللی در کشور باشیم.

به گزارش ایسنا از سازمان فناوری اطلاعات، تقی‌پور با بیان این مطلب که توسعه پست و تنوع بخشی به خدمات پستی را از دیگر برنامه‌های وزارت ارتباطات است،‌ تصریح کرد: نقل و انتقالات از طریق پست باید به عنوان فرهنگ صرفه‌جویی در سرفصل برنامه‌ها قرار بگیرد و سازمان و دستگاه‌های مختلف باید از خود پستچی‌گری پرهیز کنند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در زمینه دولت الکترونیکی گفت:‌ در حوزه دولت الکترونیکی،‌ در قانون برنامه پنجم احکام خوب و پیشرفته پیش‌بینی شده و زیرساختهای مناسبی نیز فراهم شده اما از نظر محتوا نیاز به تلاش‌های بیشتری وجود دارد تا شاهد ارتقاء رتبه کشور در شاخص‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این بخش باشیم.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.