اظهارات خصمانه آمانو دربارهٔ فعالیت هسته‌ای تکرار شود از NPT خارج می‌شویم

۱۳خردادماه،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و با بیان اینکه این اظهارات از سوی آمریکا به آمانو دیکته می‌شود، گفت: اگر بعد از انتخابات نیز این اظهارات و روند مذاکرات ادامه داشته باشد، ایران از NPT خارج خواهد شد.

“محمدحسن آصفری” نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انذژی اتمی مبنی بر حل نشدن مذاکرات هسته‌ای ایران با آژانس و عدم صلح‌آمیز بودن مسایل هسته‌ای ایران گفت: اظهارات آمانو کاملا سیاسی و خصمانه بوده و از سوی سران آمریکا به آژانس دیکته می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مذاکرات ایران و آژانس همواره در قالب معاهده NPT   بوده است، ادامه داد: آژانس به دلیل شرایط حساس ایران در انتخابات و  مذاکرات با ۱+۵ ، این سناریو را توسط آمریکا پیاده کرده و خصومت خود را بار دیگر علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان نشان داده است.

آصفری تصریح کرد: آمانو باید آگاه باشد که این موضع‌گیری‌ها علیه فعالیت هسته‌ای ایران نخ‌نما شده و دیگر کاربردی ندارد و لذا اگر سندی دال بر غیرصلح‌آمیز بودن فعالیت ایران دارد باید آن را ارائه دهد در غیر اینصورت این اظهارات سیاست خصمانه این نهاد بین‌المللی را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر بعد از انتخابات نیز این اظهارات و روند مذاکرات ادامه داشته باشد، ایران از NPT خارج خواهد شد و البته این خروج بدین معنا نیست که ایران خلاف قاعده حرکت کرده بلکه همواره بر موضع خود که تولید سلاح هسته‌ای حرام است، ثابت قدم بوده و مانند ادبیات غرب به سران آن پاسخ جدی خواهد داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.