اظهارات خصمانه میت رامنی: بدون کسب مجوز از کنگره می توانم به ایران حمله کنم/تولیدی/

یکشنبه ۴ تیر – ۱۱:۲۶:۴۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- میت رامنی کاندیدای جمهوریخواهان لزوم موافقت کنگره برای  حمله نظامی به ایران را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه تحلیلی آنتی وار، میت رامنی کاندیدای جمهوریخواه که رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است طی اظهاراتی بیان داشته است در صورتی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود به تنهایی می تواند درباره حمله نظامی علیه ایران تصمیم گیری کند و نیازی به مجوز کنگره ندارد و استفاده از گزینه نظامی علیه ایران ربطی به قانون اساسی ندارد.
نویسنده مقاله به بررسی این اظهارات رامنی پرداخته و می نویسد میت رامنی در حالی به صراحت بیان می کند که در صورت راهیابی به کاخ سفید  بدون نیاز به مجوز کنگره به جنگ با ایران می رود که این کشور برنامه ای برای دستیابی به تسلبحات اتمی ندارد و می تواند به نوعی بیانگر سیاست خارجه جمهوریخوان در صورت پیروزی در انتخابات باشد.
این در حالی است که رویکرد وسیاست اتخاذی دموکراتها با جمهوریخواهان در قبال ایران کاملا متفاوت است.
باراک اوباما نیز معتقد است که رئیس جمهورآمریکا به تنهایی می تواند اقدام به حمله نظامی کند. اما اوباما به رغم اختیارات قانونی در صورت استفاده از گزینه نظامی درصدد کسب موافقت کنگره خواهد بود.
دولت اوباما درتلاش بوده است تا حد ممکن از حمله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران جلوگیری کند. مقامات دولت آمریکا از جمله لئون پانتا وزیر دفاع، جیمز کلپر مدیرامنیت ملی، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش  در کنگره برای ماهها تاکید کرده بودند که برآورد آنان این است که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی نیست و قصد انجام آن را ندارد. اوباما شخصا به طور مخفیانه از طریق نخست وزیر ترکیه با رهبر ایران تماس داشته است . اوباما نتایج برآوردهای جنگی پنتاگون را در اختیار مطبوعات قرار داد که حاکی از ان بوده است که جنگ با ایران منجر به درگیریهای منطقه ای می شود که قابل مهار نخواهد بود.
دولت اوباما با اتخاذ این سیاست در قبال ایران به شدت مورد انتقاد جمهوریخواهان و رهبران تلاویو قرار گرفت. دموکراتها معتقدند که استفاده از گزینه نظامی علیه ایران بسیار هزینه بر است.
به گفته برخی کارشناسان حمله نظامی یکجانبه به ایران یک ضرورت نیست و کاملا اقدامی انتخابی و اختیاری است.
جرج پرکویج  از موسسه صلح بین الملل اقدام نظامی بی دلیل و غیرضروری را اقدامی نامشروع می داند.
نویسنده در پایان می نویسد اظهارات میت رامنی بیانگر ان است که وی چگونه رئیس جمهوری خواهد بود و در صورتی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چه نوع سیاست خارجی را درپیش خواهد گرفت.
از سوی دیگر این امکان نیز وجود دارد میت رامنی با این اظهارات به دنبال ان است که سیاست سختیگرانه خود را نشان دهد تا بتواند رای جمهوریخواهان را به دست آورد.
در هرحال اظهارات میت رامنی درباره سیاست خارجه و اقدام نظامی وی علیه ایران بدون مجوز کنگره به روشنی  حاکی از آن است که وی نمی داند در مورد چه چیزی صحبت می کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۱۲۶۴۱۷۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.