اظهارات دانشجو درباره ازدواج موقت، طرح ترورش و دستور بکر احمدی نژاد

آموزش > عالی– ممتازنیوز:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاه‌ها گفت: جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاه‌ها نگاه من است به این دلیل که دغدغه دین دارم.

مهمترین اظهارات کامران دانشجو در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌ها به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • من نگفتم استادان سکولار در دانشگاه‌ها حضور نداشته باشند، سکولارهایی که ترویج ضد دین می‌کنند اگر در دانشگاه هستند، بروند جای دیگر کار کنند. به این دلیل که دانشگاه با فرهنگ سر و کار دارد و ما فرهنگ دینی را می خواهیم. در صورتی که این دسته از استادان تنها به ترویج علم به صورت مطلق می پردازند حضورشان مانعی ندارد.
  • جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاه‌ها دستور رئیس جمهور نبوده است بلکه من به عنوان وزیر علوم تنها سیاست‌های کلان را با وی مطرح می‌کنم و جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاه‌ها نگاه من است به این دلیل که دغدغه دین دارم.
  • گزارش برخی مقامات مسئول به کمیسیون امنیت ملی در خصوص ترور وزیر علوم؛ فردی که به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داده قطعا مقام مسئولی بوده که درباره اینگونه مسائل گزارش داده است و حتما این موضوع صحت داشته است اما من در مقابل اینگونه تهدیدها سست نمی‌شوم و بلکه برای آرمان‌هایم و علاقه به کشورم حاضرم حتی در این راه سر دهم.
  • در دانشگاهها قائل به این نیستیم که مرکز فعالیت‌های تبلیغاتی برای کاندیداها قرار گیرند بلکه باید دانشگاه‌ها مرکزی برای سیاست‌هایی بر اساس مبانی علمی در زمان انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شود. تمام دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های انتخاباتی می‌توانند فعالیت داشته باشند و اگر دانشگاهی در این زمینه فعالیت نکند جای سئوال دارد.
  • کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری؛ من تنها به مردم خدمت می‌کنم اما عده‌ای این نیت را دارند که برای رسیدن به سمت بالاتر خدمت کنند که من علاقه‌ای به فعالیت با این نیت را ندارم.
  • دانشجویانی که در کانادا درس می‌خوانند هیچ نگرانی در زمینه ارزی یا تعیین تکلیف نداشته باشند اما اینکه با تعطیلی سفارت کانادا در ایران روند اعزام ادامه دارد یا نه باید در سیاست‌های کلان دیده شود.
  • برای ازدواج موقت دانشجویی هیچ سیاستی نداریم. ابعاد این موضوع متفاوت است و باید از ابعاد متفاوت بررسی شود.
  • در هر دانشگاهی اردوی مختلط تشکیل شود به جد با آن برخورد می‌شود. برگزاری اردوی مختلط به هیچ عنوان سیاست وزارت علوم نیست در صورتی که بازدید عدهای از دانشجویان از برخی سایت‌های علمی به صورت مختلط صورت بگیرد به این دلیل که بازدید علمی به حساب بیایید مانعی ندارد اما اردوی مختلط را به هیچ عنوان نمیپذیریم.
  • اعمال مرخصی زایمان برای دانشجویان؛ اعمال مرخصی زایمان تا دو سال بدون احتساب سنوات برای دانشجویان فکر بکر دکتر احمدی نژاد بود که به من در این زمینه دستور داد تسهیلاتی در این زمینه برای دانشجویان مادر در نظر گرفته شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.