اظهارات دوپهلوی نامزد وزارت دفاع آمریکا در قبال ایران

۱۲ام بهمن ،

به گزارش رویترز، “چاک هاگل” گزینه تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا گفت که اگر سنا او را برای سمت وزیر دفاع تایید کند به ارتش آمریکا اطمینان خواهد داد در صورت ضروت، آمادگی حمله نظامی به ایران را خواهد داشت اما قبل از فکر کردن به گزینه نظامی، نیاز به در پیش گرفتن احتیاط و کسب یقین است.

سنای آمریکا امروز دربارهٔ تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا توسط چاک هاگ رای گیری می کند. قبل از رای گیری، با حضور هاگل در جلسه کمیته دفاعی سنا، نشست استماع (پرسش و پاسخ) برگزار می گردد. هاگل همچنین از برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام حمایت کرد.

رویترز می نویسد: پیش بینی می گردد امروز پنجشنبه هاگل در سنای آمریکا جلسه پرسش و پاسخ سختی را از سوی سناتورهای جمهوری خواه داشته باشد به ویژه که او با منتقدان سرسخت بسیاری روبه رو است.

منتقدان هاگل، او را به نرمش در برابر ایران و دشمنی با اسرائیل متهم می کنند. وی همچنین از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای نگه داشتن همه گزینه ها برای منع ایران از کسب سلاح هسته ای اعلام حمایت کرد.  

هاگل گفته است: با وجود اینکه هنوز برای تعامل دیپلماتیک با ایران زمان وجود دارد اما پنجره تعامل با تهران در حال بسته شدن است. ایران باید آمادگی خود را برای مذاکره به صورت جدی نشان دهد.

هاگل تاکید کرد: قبل از وارد کردن نیروهای مسلح خود به هر جنگی در خارج از آمریکا باید به صورت جدی فکر کنیم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.