اظهارات رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص ساخت منظومه ماهواره‌ای و ایمن سازی اطلاعات در شبکه بانکی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تصویب طرح کلان ملی ساخت منظومه ماهواره‌ای در شورای علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این پروژه با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر، علم وصنعت و تهران اجرایی خواهد شد.
 
 
دکتر علیرضا رهایی در همایش معرفی فعالیت‌های علمی- تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه این دانشگاه در یشترین تعداد طرح‌های کلان مشارکت دارد، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ۱۲ طرح کلان ملی مصوب شورای عتف مشارکت دارد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تصویب پروژه ملی در شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) خبر داد و اظهار داشت: پروژه کلان طراحی و ساخت منظومه ماهواره‌ای با هدف پوشش دایمی ماهواره‌ای برای ایمن سازی اطلاعات در شبکه بانکی و تلفن‌های ماهواره‌ای در شورای عتف به تصویب رسید.
 
وی با بیان اینکه این پروژه با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر، علم وصنعت و تهران اجرایی خواهد شد، ادامه داد: این منظومه مشتمل بر ۱۰ ماهواره است که در کنار هم فعالیت می‌کنند و علاوه بر ایران کشورهای همسایه را پوشش خواهد داد.
 
رهایی مدیریت یکپارچه در حوزه نفت و گاز پارس جنوبی، شبکه ملی اطلاعات علمی، سامانه هوشمند حمل و نقل داخل و برون شهری، طراحی سیکلوترون، سفینه موجود زنده و هواپیمای ۱۵۰ نفره را از دیگر پروژه‌های تحقیقاتی این دانشگاه نام برد و یادآور شد: اجرای این پروزه‌ها در آینده نزدیک جوابگوی نیازهای کشور خواهد بود.
 
شبکه هوشمند صنعت برق
 
وی اجرای طرح شبکه هوشمند صنعت برق را از جمله پروژه های تحقیقاتی این دانشگاه نام برد و یادآور شد: اجرای این پروژه سبب مصرف بهینه در برق خواهد شد .
 
آخرین وضعیت ماهواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر
 
رهایی با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره آت‌ست دانشگاه شریف، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمونه مهندسی و پروازی این ماهواره آماده و در انتظار پرتابگر آن هستیم.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این ماهواره جوابگوی نیازهای متنوع کشور خواهد بود، گفت: این ماهواره آماده پرواز است.
 
طراحی هواپیمای ۱۵۰ نفره
 
رهایی با اشاره به جزئیات اجرای پروژه کلان هواپیمای ۱۵۰ نفره اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸۰ نفر روی این پروژه در حال فعالیت می باشند تا هزار وظیفه‌ای که برای این طرح تعیین شده است را اجرایی کنند.
 
سفینه حامل موجود زنده
 
وی با بیان اینکه طرح سفینه حامل موجود زنده با سازمان فضایی در حال اجرا است، یادآور شد: در حال حال حاضر این طرح پیشرفت‌های خوبی داشته است.
 
وضعیت دو پروژه کلان امیرکبیر
 
رهایی از آغاز ساخت سیکلوترون خبر داد و اضافه کرد: طرح کلان شبکه علمی نیز با هماهنگی دو دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.