اظهارات شوالیه آواز ایران برای زادروزش!

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/11/237a4fd580c6ec289931fa587d9836e9.jpg

به گزارش گروه موسیقی ممتازنیوز، شهرام ناظری در برهه های مختلف زمانی کنار مردم بوده و با سازوصدایش بارها ثابت کرده «به جهان خرم از آنم، که جهان خرم از اوست…». این پیشکسوت موسیقی ایران، سال ها پیش، در دوران کودکی و نوجوانی اش تحت تعلیم آموزه های پدرش، به سازوآواز روی آورده و بعد، از محضر استادانی چون «نورعلی خان برومند» و «عبدالله خان دوامی» نکته ها آموخته و در نخستین کنکور موسیقی سنتی ایران در رشته آواز به مقام نخست نایل آمده است. شوالیه آواز ایران، فردا سالِ تازه ای از عمرش را می آغازد. به همین بهانه شهرام ناظری در گپی کوتاه دربارهٔ بزگترین دستاوردهای هنری اش، آرزوهایی که محقق نشده، علاقه اش به ادبیات کهن ایران و معجزه کلام مولانا و در نهایت آرزویش برای ایران فردا سخن گفته است. متن کامل این گفت وگو را به نقل از «شرق» در ادامه می خوانید.

 بزرگ ترین دستاورد هنری شما، جدا از جایگاه آوازی تان، طی این سالیان عمر چه چیزی بوده است؟

شاید بزرگ ترین دستاورد من، حرکت توامان با یک آزادگی بوده؛ حرکتی که به نوعی می توان آن را مخالف جریان آب شناکردن نامید. اینکه سال ها مخالف جریان آب شنا کنی و خسته نشوی و باز ادامه دهی، مسلما برای هر هنرمندی ارزنده است. دستاورد دیگرم هم شاید حرکت به سمت خلق آثار ماندگار باشد. دستاوردهای هر هنرمند، بی شک یکی مربوط به آثاری است که خلق می کند و دیگری هم به نوع تفکر و عملکرد او در مسیر زندگی هنری اش برمی گردد.

در این سال ها، چه کاری دلتان خواسته انجام دهید و هنوز فرصت نشده یا نتوانسته اید انجامش دهید؟
هدف های موسیقایی زیادی داشته ام که خیلی هایش به خاطر شرایط نامناسب محیط، هنوز محقق نشده اند. اما آرزو و خواست اصلی من، همیشه این بوده که کنار مردم و با مردم حرکت کنم. ضمن اینکه کارم طوری بوده که تلاش داشته ام جامعه ام را ارتقا بدهم و آگاه کنم و افراد را با هنری خالص و همین طور گنجینه موسیقی اصیل و ادبیات غنی ایران زمین

منبع: شرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.