اظهارات ضد ایرانی اوباما + مشاور نتانیاهو: مشاجره بر سر ایران می‌تواند به قتل و ترور سیاستمداران اسراییلی منجر شود

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سومین نشست گردهمایی حزب دموکرات به طور رسمی نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را پذیرفت. وی در اشاره‌ای کوتاه به مسایل خاورمیانه در این سخنرانی افزود: تعهد ما به امنیت اسراییل (رژیم صهیونیستی) و پیگیری صلح نباید متزلزل شود. وی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: دولت ایران باید با جهانی روبرو باشد که علیه خواسته‌های هسته‌ای این کشور متحد است.

از سوی دیگر یکی از نزدیک‌ترین مشاوران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌گوید مشاجره‌های شدید داخلی در صحنه سیاسی این کشور بر سر حمله به ایران می‌تواند به قتل و ترور سیاستمداران ارشد اسرائیل به دست نیروهای مخالف داخلی منجر شود.

به گزارش رادیو فردا، تساخی هانگبی، عضو ارشد حزب حاکم لیکود، در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو که روز جمعه، هفدهم شهریور، منتشر شد ابراز نگرانی کرد که حادثه‌ای مثل ترور اسحاق رابین به دنبال اختلافات عمیق داخلی بر سر عقب‌نشینی از سرزمین‌های فلسطینی بار دیگر در اسرائیل تکرار شود.

اسحاق رابین در چهارم نوامبر ۱۹۹۵ به دست ایگال عامیر، دانشجوی یهودی افراطی رشته حقوق، در جریان تجمع حامیان صلح با فلسطینی‌ها در تل‌آویو به قتل رسید. تا پیش از آن، قتل سیاستمداران اسرائیلی به دست نیروهای داخلی یهودی سابقه نداشت.

تساخی هانگبی، مشاور نتانیاهو، در مصاحبه روز جمعه خود با معاریو گفته است که «در فضای ایجاد شده در جامعه و سیاست اسرائیل (بر سر ایران) ممکن است افرادی به کارهایی غیرمنطقی مانند قتل رهبران کشیده شوند تا مانند ایگال عامیر (با قتل نخست وزیر) بخواهند، از نظر خود، اسرائیل را نجات بدهند».

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.