اظهارات ضد ایرانی پادشاه بحرین در نشست اتحادیه عرب

۱فروردین ۱۳،

شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز قبل در جریان نشست اتحادیه عرب در دوحه قطر نوک تیز اظهارات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران و سیاست هایش در منطقه نشانه گرفت.

به گزارش روزنامه ” گلف دیلی نیوز” شیخ حمد در بیست و چهارمین نشست سران اتحادیه عرب در دوحه قطر با محکوم کردن سیاست های ایران، مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مداخله می کند.

پادشاه بحرین در ادامه با ادعای اینکه ایران همچنان به تهدید بستن تنگه هرمز ادامه می دهد و جریان عادی عبور نفت از این آبراه بین المللی را تهدید می کند، آنچه را که اشغال جزایر سه گانه امارات از سوی ایران خواند، محکوم کرد. 

شیخ حمد در ادامه به تهدیدات ایران به بستن تنگه هرمز اشاره کرد و با ادعای کشف هسته های جاسوسی وابسته به ایران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گفت: این کارها نقض غیر قابل قبول مساله حسن همجواری و سبب بی ثباتی منطقه است.

گفتنی است دولت بحرین که در دو سال قبل با موجی از اعتراضات مردمی علیه خاندان حاکم آل خلیفه مواجه بوده و این اعتراضات را با کمک های عربستان و سکوت جامعه جهانی سرکوب کرده است، برای اینکه نشان دهد اعتراضات داخلی نبوده و از خارج از این کشور هدایت می گردد همواره ایران را به دست داشتن و یا حمایت از معترضان متهم کرده است.

در جریان اعتراضات دو سال قبل در بحرین بیش از ۸۰ تن کشته و صدها نفر به اتهام اغتشاش و ناامن ساختن کشور دستگیر و روانه زندان شده اند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.