اظهارات غرب در لغو تحریم صادرات تجهیزات پزشکی به کشورمان شعارگونه نباشد

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی کمسیون بهداشت مجلس گفت: غرب تنها با شعار دادن نمی‌تواند اعتماد ملت ایران را جلب کند، و این کشورها باید تحریم‌های دارویی علیه ایران را لغو کنند.

“محمد‌حسین قربانی”  نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ادعای جدید آمریکا مبنی بر “مجاز اعلام کردن صادرات ابزار پزشکی و دارویی به جمهوری اسلامی ایران”، گفت: غرب تنها با شعار دادن نمی‌تواند اعتماد ملت ایران  را جلب کند، واین کشورها باید در راستای عمل به ادعاهایشان تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: غرب تحت تاثیر فشارهای مجامع بین‌المللی و سازمان بهداشت جهانی و با توجه به اینکه تعدادی از نمایندگان کمسیون بهداشت مجلس طی نامه‌ای از سازمان بهداشت جهانی خواستار لغو تحریم‌های دارو شدند، تحریم صادرات ابزار پزشکی و دارویی به کشورمان را لغو کرد.

سخنگوی کمسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: باید به خاطر داشت که هیچگاه کشوری را حتی در زمان جنگ نیز نباید تحریم دارویی کرد چرا که این مهم، خلاف قوانین بین‌المللی و متناقض با حقوق بشر است.

نماینده آستانه اشرفیه در پایان خاطرنشان کرد: امید است که شاهد لغو تحریم‌های دارویی علیه ایران  و ورود داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی به کشورمان باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.