اظهارات مداخله جویانه وزارت امورخارجه فرانسه

خبرگزای آریا- به دنبال سیاست های مداخله جویانه فرانسه در امور داخلی سوریه، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از برکناری رئیس جمهوری سوریه سخن به میان آورد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی،  به دنبال تشدید تحرکات مخالفان سوری در روزهای اخیر، برنار والرو Bernard Valero سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه دیروز (چهارشنبه) تاکید کرد که مبارزه بشار اسد رئیس جمهوری فرانسه برای حفظ قدرت، بی حاصل خواهد بود. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هیچ جیزی قادر به جلوگیری حرکت دمکراتیک نخواهد بود، دولت سوریه را به خودداری از سرکوب مخالفان دعوت کرد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که لوران فابیوس Laurent Fabius وزیر امور خارجه فرانسه و حامی سرسخت مخالفان سوری، بر خلاف میل خود ناگزیر شد سوء قصد دیروز مخالفان در ساختمان امنیت ملی در دمشق را اقدامی تروریستی بخواند. وی در اظهاراتی با اشاره به این سوء قصد گفت: «فرانسه همواره هر گونه اقدام تروریستی را محکوم می کند.»
به رغم تناقضات در موضع گیری وزارت امور خارجه فرانسه، این کشور از ابتدای شکل گیری تنش ها در سوریه، همواره از مخالفان حمایت کرده است. مقامات فرانسوی اخیرا از تصمیم خود مبنی بر تجهیز مخالفان سوری سخن به میان آوردند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.