اظهارنظر بعضی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دربارهٔ احیا علوم پزشکی ایران

۲۷فروردین۱۳،

1581457357_orig.jpg

برخی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص احیای دانشگاه علوم پزشکی با اعلام نظرات خود از احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران، استقلال این دانشگاه را عقلانی، علمی و قانونی دانستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تشکیل مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: ما نباید با روش‌های غیرمنطقی به فکر افزایش رنکینگ جهانی باشیم، بلکه باید با بهبود توانمندی‌های داخلی موقعیت‌های تازه بین‌المللی ایجاد کنیم، چون در این صورت همه دانشگاه‌ها هم می‌توانند در رنکینگ جهانی موقعیت‌های خوبی را که داشته‌اند حفظ کنند و هم موقعیت بهتری را با افزایش کارایی در آینده ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امکاناتی که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده را ،تعیین تکلیف کرده و مقدمات لازم را برای انتقال آنها فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انفصال دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران اقدامی قانونی بوده است، اظهارکرد: شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه تشکیل جلسه داده و با حضور اشخاص نخبه و برجسته در این جلسه، خیر و صلاح سنجیده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: این احیا به سبب نارضایتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از ادغام انجام شد، چرا که ادغام دو دانشگاه موفق نبود.

وی با بیان اینکه این ادغام نتوانست اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران را راضی کند، تصریح کرد: بر این اساس اشخاص نارضایتی خود را به ریاست جمهوری منتقل کردند و بالاخره کار بررسی و انفصال انجام شد و ما نیز به این تصمیم احترام می‌گذاریم.

احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامی کاملا قانونی است

دکتر اردشیر شیخ آزادی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این باره، گفت: احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران، اقدام پسندیده‌ای است، چون این مطالبه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود، هر چند شاید اشخاصی در بدنه دانشگاه علوم پزشکی تهران بر انتزاع نظر موافق داشتند، با این حال این احیا بر اساس مبنای قانونی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ خلل و خدشه قانونی برای احیا دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این اتفاق برای همه قابل اجرا و احترام است.

احیای دانشگاه ایران سبب خوشحالی استادان و دانشجویان شد

همچنین دکتر محمدرضا نیک بخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهارداشت: باید مطالعه کرد و گفت چرا این اقدام انجام شده است ولی تشکیل مجدد این دانشگاه سبب خوشحالی اعضای هیات علمی شد.

وی افزود: از بدو ادغام مخالفین بسیاری در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان وجود داشت ولی با احیای این دانشگاه همه این اشخاص به آرزوی خود دست یافتند، چون ادغام اصولی نبود و اکنون باید به سمت ارائه بیشتر دستاوردهای آموزشی و پژوهشی گام برداشت.

باید برای احیای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران تلاش کرد

دکتر مکانیکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره، گفت: احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران کار خوبی بود به هر حال دانشگاهی با این سابقه طولانی و دارای رتبه‌ در منطقه و اساتید برجسته که خدمات ارزشمندی ارائه می‌داد نباید منحل می‌شد.

وی افزود: امید است دانشگاه علوم پزشکی ایران بزودی جایگاه خود را پیدا کند و همچون قبل بدرخشد.

مکانیکی تاکیدکرد: از آنجایی که مدتی وقفه در کار این دانشگاه ایجاد شده است و امکاناتش از نظر روال قبل تضعیف شده است باید توجه بیشتری به آن شود تا جایگاه قبلی خود را پیدا کند.

دانشگاه علوم پزشکی ایران با توان علمی بالا منشا اثرات ارزشمندی می‌شود

دکتر قدیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با توجه به اینکه در یک شهر ۱۲ میلیون نفری حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به ساختارهای متنوعی با توجه به بافت و وسعت شهر نیاز دارد، احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامی با مطالعه و مطالبه شده بود که می‌تواند در ارتقای آموزش علوم پزشکی و همچنین ارائه خدمات بهداشتی در سطح شهر موثر باشد.

وی اظهارداشت: به هر حال دانشگاهی با این ظرفیت و توان علمی بالا در واقع می‌تواند منشا اثرات خوبی باشد و در رنکینگ نیز تاثیر بسزایی داشته باشد، همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به ظرفیت خاص خودش قطعاً همان جایگاه خودش را حفظ خواهد کرد.

هویت و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران باید حفظ شود

دکتر ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهارداشت: قطعاً یک سری مشکلاتی در حوزه آموزشی و پژوهشی بوده است که به وزارت بهداشت انعکاس داده شد که این دانشگاه احیا شد، البته اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و گروه‌های آموزشی از بدو ادغام نارضایتی فراوانی داشتند که با احیا آن به آرزوی دیرینه خود دست یافتند.

وی گفت: نباید دانشگاهی فدای دانشگاه دیگری شود تا جایگاه آن در رنکینگ جهانی بالاتر رود، بلکه باید هویت و جایگاه هر دانشگاهی محفوظ بماند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.