اظهارنظر رکورد‌دار بلند‌ترین سقوط آزاد جهان درباره سفر به مریخ

اظهارنظر رکورد‌دار بلند‌ترین سقوط آزاد جهان درباره سفر به مریخ

رکورد‌دار مرتفع‌ترین پرش آزاد جهان در مصاحبه‌ای اعلام کرد بهتر بود هزینه‌های صرف شده برای پروژه Curiosity صرف کنجکاوی انسانها درباره سیاره زمین می شد.

فلیکس بومگارتنر که به جای همه انسانهای زمین، برای ثبت رکوردی تازه جان خود را به خطر انداخت هنوز از بی‌باکی‌هایش دست برنداشته و اصرار دارد تا همه بدانند فرستادن دستگاه‌ها و روبات‌های کوجچک به فضا عملیاتی بیهوده و بی‌دلیل است.

شاید تا به امروز همه فکر می‌کردند که بومگارتنر یکی از طرفداران پروپاقرص فعالیت‌های فضایی باشد، اما این حقیقت ندارد. وی در مصاحبه‌ای با تلگراف اعلام کرده که پول صرف شده برای ماموریت‌های مریخی را می‌شد به شکلی هوشمندانه‌تر خرج کرد. وی می‌گوید این پول پول مالیت‌هایی است که مردم پرداخت کرده‌اند.
به اعتقاد وی مردم باید درباره اینکه آیا چنین پولی را می‌توان در مریخ خرج کرد یا نه،‌تصمیم گیری کنند. وی می گوید یک انسان متوسط بر روی زمین هرگز این‌همه پول را به چنین شکلی خرج نخواهد کرد و از آن برای انجام کاری معنی‌دارتر که قطعا نجات سیاره زمین است،‌استفاده خواهد کرد.
بومگارتنر می‌گوید: به نظر من باید تمامی پول هزینه شده برای Curiosity صرف مطالعه بر روی سیاره زمین می شد، زیرا فاصله مریخ تا زمین بسیار زیاد است و امکان ارسال انسان‌ها به این سیاره وجود ندارد و با توجه به دانش اندکی که انسان‌ها از مریخ دارند،‌انجام چنین عملیاتی بی‌معنی به نظر می‌آید.

منبع: همشهری انلایان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.