اظهار امیدواری اشتون از نتیجه مذاکرات آلماتی یک گام به جلو است

۱۴فروردین۱۳،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار امیدواری کاترین اشتون در نتیجه مثبت مذاکرات آلماتی۲ بیان داشت: با توجه به سیاست‌های تیم غربی، به نظر نمی‌آید که تمامی مسائل موجود میان طرفین در مذاکرات آتی حل و فصل شود، اما همین که طرفین از نتیجه مذاکرات اظهار امیدواری می‌کنند، یک گام به جلو محسوب می‌شود.

“احمد شوهانی” نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران در آلماتی قزاقستان، اظهار داشت: نتیجه مذاکرات آلماتی ۲ کاملا به رویکرد غرب و نوع نگاهی آنها در چگونگی ورود به این مذاکرات بستگی دارد.
 
وی با بیان اینکه غرب همیشه به دنبال تشویش افکار عمومی علیه ایران است؛ تصریح کرد: تصور گروه مذاکره کننده غرب در عقب‌نشینی ایران از حق هسته‌ای خود است، قطعا با ادامه این سیاست از سوی غرب و عدم پذیرش این ادعا از سوی ایران، مذاکرات هسته‌ای ادامه خواهد یافت.

شوهانی با بیان اینکه  پروسه مذاکرات هسته‌ای تا حصول نتیجه قطعی طولانی خواهد شد؛ گفت: نتیجه مذاکرات کاملا بستگی به عملکرد غرب، پذیرش واقعیات موجود ایران و نظام بین‌الملل دارد، در این صورت می‌توان به نتیجه مذاکرات خوش‌بین بود.

وی با اشاره به اظهار امیدواری کاترین اشتون در نتیجه مثبت مذاکرات آلماتی۲ بیان داشت: با توجه به سیاست‌های تیم غربی، به نظر نمی‌آید که تمامی مسائل موجود میان طرفین در مذاکرات آتی حل و فصل شود، اما همین که طرفین از نتیجه مذاکرات اظهار امیدواری می‌کنند، یک گام به جلو محسوب می‌شود.

شوهانی تصریح کرد: خوش‌بینی کاترین اشتون به نتیجه مذاکرات، بیستر جنبه تبلیغاتی دارد و نمی‌توان به این مسئله خیلی امیدوار بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس خاطرنشان کرد: در صورت پذیرفتن حق قانونی ملت ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای، غرب باید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بردارد اما نگاه آنها این است که در صورت عقب نشینی ایران از حق هسته‌ای خود، اقدام به برداشتن تحریم‌ها کنند و این تصور اصلا برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.