اظهار امیدواری رییس جمهوری مصر برای حضور در اجلاس جنبش غیرمتعهدها

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها، ‘محمدرضا فرقانی’ که برای دعوت از رییس جمهوری مصر به همراه ‘حمید بقایی’ معاون اجرایی رییس جمهوری به این کشور سفر کرده است، افزود: طی ملاقاتی که بقایی با مرسی داشت، دعوتنامه رسمی دکتر احمدی نژاد برای شرکت رییس جمهوری مصر در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها تقدیم وی شد.

فرقانی با اعلام این که این دیدار در فضایی گرم و صمیمی در کاخ ریاست جمهوری مصر برگزار شد، اظهار داشت: بقایی ضمن ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری و ملت ایران به ‘محمد مرسی’، در خصوص روابط دو کشور و راه های توسعه آن گفت وگو کرد.

سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها ادامه داد: بقایی با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تمدن غنی دو ملت ایران و مصر به عنوان کشورهای بزرگ اسلامی، با توجه به تحولات خاورمیانه و جهان، بر ضرورت وحدت و تفاهم مشترک فی مابین تاکید و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.

فرقانی اضافه کرد که معاون اجرایی رییس جمهوری، پیروزی محمد مرسی در انتخابات مصر را به وی تبریک و مراتب تاسف عمیق ملت و دولت ایران را از حادثه حمله به نظامیان مصر در رفح، در منطقه صحرای سینا اعلام کرد.

به گفته وی، در این دیدار ‘محمد مرسی’ با تشکر از سفر بقایی و هیات همراه به این کشور، از ‘محمود احمدی نژاد’ برای دعوت کتبی و رسمی از وی برای شرکت در اجلاس پیش روی جنبش غیرمتعهدها تشکر کرد.

سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها ادامه داد: در این دیدار مرسی اظهار داشت که پیش از این نیز رییس جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی از وی دعوت کرده است.

فرقانی با بیان اینکه رییس جمهوری مصر سفر هیات ایرانی به مصر در این برهه زمانی را بسیار با اهمیت دانست، گفت: مرسی اظهار امیدواری کرد این سفر نقطه آغازی بر گسترش روابط بین دو کشور باشد.

به گفته ی وی، مرسی در این دیدارافزوده که در ماه مبارک رمضان که ماه دوستی مسلمانان است، برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور و موقعیت مردم ایران دعا می کنیم. مرسی همچنین با اشاره به تحولات اخیر کشورهای عربی در منطقه ابراز امیداوری کرد ملت های عرب نیز مانند انقلاب ملت مسلمان ایران که بیش از ۳۰ سال پیش به پیروزی رسید بتوانند پیروز شوند و سرنوشت خود را به دست گرفته و بحران های موجود را پشت سر بگذارند.

سیام**۹۰۱۲ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۵۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.