اظهار نظر مقام آلمانی در مورد روابط برلین – پاریس پس از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرانسوی ‘ اروپ ۱’، ‘استفان زایبرت’ سخنگوی ‘آنگلا مرکل’ صدر اعظم آلمان اعلام کرد: همکاری میان رهبران دو کشور آلمان و فرانسه صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز اتنخابات ریاست جمهوری این کشور باشد، ادامه می یابد.

وی تاکید کرد: هر فردی به کاخ الیزه در فرانسه راه یابد، روابط میان این کشور و آلمان در فضای سرشار از ‘اعتماد’ در جریان خواهد بود.

این گزارش با اشاره به نزدیکی آرای ‘نیکلا سارکوزی’ رییس جمهوری فعلی فرانسه، افزود: صدر اعظم آلمان هیچگاه تمایل خود را برای انتخاب مجدد سارکوزی پنهان نکرده است . هر چند سخنگوی او در سخنان روز جمعه خود کوشید علنی از سارکوزی جانبداری نکند، اما هر گونه مذاکره مجدد بر سر پیمان ثبات مالی اروپا را که مد نظر ‘ فرانسوا اولاند’ نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری است، رد کرد.

اولاند با اصرار بر تعمیق و بررسی مجدد معاهده انضباط مالی، اعلام کرده بود که ‘آلمان نباید برای همه اروپا تصمیم گیری کند’.

مرکل در پاسخ به این سخنان یادآوری کرد که ‘تصمیم در مورد منطقه یورو اتخاذ شده است و ۲۵ رییس دولت و کشور به جز انگلیس و جمهوری چک، معاهده انضباط مالی اروپا را امضا کرده اند.

نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در نظر دارد در صورت راهیابی به کاخ الیزه در معاهده مالی اروپا بازنگری کند تا اشتغال و رشد اقتصادی در منطقه یورو تحقق یابد.

صدر اعظم آلمان معتقد است که مساله رشد اقتصادی با تعریفی مشخص در جهت اصلاح بازار کار به منظور بهبود فضای رقابت و مبتنی بر تعریف مدل اصلاحی آلمانی در معاهده لحاظ شده است.

مترجمام ** ۹۰۵۳**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۷۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.