اظهار نگرانی جهانی از اتخاذ اقدامات یکجانبه اقتصادی

وزرای گروه ۷۷ و چین در حاشیه سیزدهمین کنفرانس آنکتاد در دوحه با صدور اعلامیه ای ضمن اظهار نگرانی از اتخاذ اقدامات یکجانبه اقتصادی، این اقدامات را مانعی برای دستیابی کشورهای در حال توسعه به ارتقای توسعه اقتصادی و اجتماعی دانستند.
در همین راستا وزرای گروه ۷۷ تحمیل هرگونه قانون یا مقرراتی که تاثیرات فرامرزی داشته باشد و نیز تمامی اشکال اقدامات قهریه اقتصادی، مالی و تجاری بویژه تحریم های یکجانبه علیه کشورهای در حال توسعه را رد کردند و از جامعه بین المللی مصرانه خواستند گام های فوری و موثری را برای محو و عدم استفاده از این اقدامات بردارد.
این اعلامیه همچنین ضمن اشاره به چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه در مسیر حرکت آنها به سمت توسعه جامع و پایدار با انتقاد از نظام کنونی اقتصادی و مالی جهانی بر اهمیت منصفانه و دموکراتیک بودن این نظام تاکید و خواستار اصلاح این نظام و حضور و مشارکت تمامی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه در آن شده است. وزرای گروه ۷۷ در ادامه با اشاره به شرایط وخیم مردم فلسطین در نتیجه اشغال، اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی را مانع توسعه ملت مظلوم فلسطین و نقض حقوق اولیه بشردانسته است.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.