اعاده حیثیت یک نماینده از دخالت در اختلاس:هیچ​کس به من نگفته بالای چشمم ابرو است!/مجلس و دولت شاخ و شانه نکشند/حاشیه مجلس

به گزارش خبرآنلاین، الیاس نادران نماینده تهران، در نطق امروز خود دلایل نامزدی​اش برای انتخابات مجلس نهم را اعلام کرد. در اولویت قرار دادن مشکلات اقتصادی، بویژه تورم و بیکاری، کمک به راهبرد کار و نه پیکار میان دولت و مجلس و حمایت از آزادی​های مصرح مردم؛ از جمله این دلایل بود.

وی اجرای قانون سیاست​های اصل ۴۴ و قطع دخالت​های دولت در تصدی​های غیر دولتی را الزامی خواند و گفت: در سالی که با درایت مقام معظم رهبری در امتداد سال جهاد اقتصادی نامیده شده است، باید زمینه تولید ملی و حمایت از سرمایه گذاری را افزایش داد. البته این با کار مشترک دولت و مجلس انجام می​شود و نه با پیکار.

علی​اصغر یوسف​نژاد نماینده ساری هم در آخرین نطق خود در مجلس هشتم گفت که ۷۵۳ بار از تریبون مجلس نطق کرده، تذکر داده و یا سوال کرده است. او که در مجلس نهم حضور نخواهد داشت شرحی از عملکردش در این چهار سال ارائه داد و از مردم حوزه انتخابیه​اش برای قصور در این دوران عذرخواهی کرد. او اتهام زنی بین دو قوه را سم مهلکی برای نظام خواند و همه​گان را به توجه به نصایح رهبری فراخواند.

حسن کامران نماینده اصفهان هم در نطق امروز خود خطاب به دولتمردان هشدار داد: وقتی می​خواهیم تولید ملی انجام بدهیم، نباید بودجه صندوق توسعه ملی را دستکاری کنیم و دستگاه​ها کالای خارجی وارد کنند!

وی با بیان اینکه «دولت و مجلس برای یکدیگر شاخ و شانه نکشند» ادامه داد: بهتر است در عمر باقی مانده مجلس به کارهای مردم بپردازیم. این کارها چقدر مشکل مردم را رفع می کند؟

نماینده اصفهن از مردم خواست تا در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم حضور حداکثری داشته باشند و به صاحبان قدرت و ثروت هم رای ندهند.

عزت الله دهقان نماینده درود و ازنا هم با اشاره به اینکه در سه دوره مجلس – مجالس اول و دوم و هشتم- نماینده بوده است، اظهار داشت: من اگر برای نظام، نوشی نبوده​ام اما نیش هم نبوده​ام! من خودم برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت نام نکرده​ام که به دلیل گستردگی دو حوزه انتخابیه و نامناسب بودن شرایط جسمی من بود.

وی در واکنش به اینکه رسانه​ها مطالب خلاف واقعی از ارتباط وی با اختلاس اخیر منتشر کرده​اند، افزود: در خصوص اختلاس اخی،ر کسی حتی به من نگفته است بالای چشمت ابرو! هیات رئیسه و ریاست مجلس می​دانند که من اصلا احضار نشده​ام.

دهقان در مورد اخباری دال بر دست داشتن فرزند و یا یکی از نزدیکانش در این پرونده مالی بزرگ، هم توضیح داد: نظام عدل الهی با کسی تعارف ندارد. کیست که نداند نخست وزیر چندین ساله و رئیس یکی از قوا و فرزندان شخصیت​های بالای نظام برابر با دیگر مردم، محاکمه و مجازات می شوند؟

نماینده ازنا نطقش را با این شعر حافظ پایان داد و گفت «وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن».

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.