اعتبارات ارز دارویی هنوز تامین نشده است

۲۱ام بهمن ،
ممتاز نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از کمبود اعتبارات به عنوان یکی از مشکلات بزرگ حوزه سلامت نام برد و گفت: متاسفانه هنوز وعده های دولت برای تامین اعتبارات ارز دارویی محقق نشده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر حسینعلی شهریاری با یادآوری موضوعات مطرح شده مبنی‌بر سخت بودن وضعیت حوزه سلامت در سال آینده، گفت: به طور حتم آینده حوزه سلامت به میزان بودجه این حوزه در سال ۹۲ بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کمبود اعتبارات به یکی از مشکلات بزرگ حوزه سلامت تبدیل شده است، افزود: تاکنون دولت وعده‌هایی را دربارهٔ اختصاص ارز دارویی داده اما متأسفانه هنوز این اعتبارات تأمین نشده است.
 
شهریاری با تأکید بر اینکه هم‌اکنون حوزه سلامت به ‌ویژه بخش دارو با مشکلات بسیاری مواجه است، تصریح کرد: به طور حتم کمبود اعتبار و به تبع آن کمبود دارو بیش از همه به بیماران آسیب می‌زند، از این رو باید برای حل این مشکل اقدام عاجلی انجام شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری هماهنگیهای انجام شده با مسئولان دولتی برای بهبود اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال ۹۲، گفت: هم‌اکنون نمی‌توان در این‌باره قضاوت کرد، از این‌رو باید منتظر بود تا ببینیم که دولت چه قدر به حوزه سلامت اهمیت می‌دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت باید در جهت کاهش مشکلات حوزه سلامت به ویژه تعدیل قیمت دارو گام بردارد، افزود:‌ کاهش مشکلات نظام سلامت تنها با برنامه‌ریزی  و مدیریت صحیح محقق می‌شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه بودجه حوزه سلامت در سال ۹۲ باید به سمت واقعی شدن حرکت کند، یادآور شد: با توجه به مشکلات کنونی حوزه سلامت، اختصاص اعتبارات مناسب می‌تواند مقداری از مشکلات این حوزه بکاهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.