اعتبارات بیشتری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیاز داریم

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مهرماه تقسیم نیروی متخصص در رشته های مختلف پزشکی به مناطق محروم را داریم گفت:اعتبارات دولت و مجلس برای ماندگاری نیروی متخصص در مناطق دور افتاده کافی نیست.

دکتر حسن امامی رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:سال قبل ۲۰۰ میلیارد تومان درخواست اعتبار برای پرداخت به پزشکان مستقر در مناطق محروم نمودیم که تنها ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد که اولویت پرداخت آن برای مناطق محرومتر بود.

 وی افزود:چنانچه اعتبارات کافی برای نیروی متخصص مناطق دورافتاده اختصاص داده شود این تضمین را میدهیم که پزشکان در مناطق کم مریض اما نیازمند به حضور متخصص بطور دائمی حضور داشته باشند.

وی همچنین به اعزام ۱۴۰۰ متخصص رشته های مختلف علوم پزشکی به مناطق دور افتاده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از مهرماه فارغ التحصیلان با تخصصهای مختلف را به مناطقی که تعهدات پزشکانشان تمام شده اعزام میکنیم و اولویت نیز با رشته مغز و اعصاب است که نیاز به مراکز درمانی و متخصصین این رشته بسیار بالاست.

 وی با بیان اینکه زیرساختها در نظام سلامت توسعه داشته است اذعان داشت:باید منابع و اعتبارات لازم به منظور پذیرش و جذب نیروی متخصص در رشته های مختلف پزشکی بیشتر شود تا بتوانیم با پرداخت مابه التفاوت ها پزشکان را راغب به ماندگاری درمناطقی کنیم که در آمد کافی ندارند و با وجود بیمار کم به مردم خدمت کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.