اعتبارات کنترل ایدز صرف درمان می‌شود

جام جم آنلاین: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با بیان این که عمده اعتبارات‌ مربوط به کنترل و درمان ایدز در کشور، صرف درمان این بیماری می‌شود، افزایش سهم اعتبارات پیشگیری از ایدز در کشور را خواستار شد.

عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعتبارات کنترل و درمان ایدز افزود: بودجه امسال اداره ایدز وزارت بهداشت هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

وی اظهار داشت: عمده این اعتبارات صرف ارائه خدمات مراقبت و درمان مبتلایان به HIV مثبت در کشور می‌شود؛ چرا که تمام خدمات مشاوره، آزمایش، مراقبت و درمان بیماران کاملا به صورت رایگان در کشور ارائه می‌شود.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: پرداختن به برنامه‌های پیشگیری از ایدز نیازمند اعتبار است و هر چه بودجه بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم سهم پیشگیری را نسبت به درمان مقداری افزایش دهیم.

صداقت همچنین به فعالیت بیش از ۱۰۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در کشور اشاره و تاکید کرد: حداقل در هر استان یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و در شهرستان‌های بزرگ، مراکز و پایگاه‌های مشاوره فعال هستند و در صورتی که هموطنان سوالی در مورد برنامه‌ها، خدمات و راه‌های پیشگیری و انتقال ایدز داشته باشند حتی می‌توانند تلفنی اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی افزود: اگر فردی به هر دلیلی در مواجهه با ویروس ایدز قرار گرفته باشد، می‌‌تواند به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراجعه کرده و تحت مشاوره و آزمایش قرار گیرد. در صورتی که نتایج آزمایش‌ها مثبت باشد، تمام خدمات درمانی به صورت کاملا رایگان و محرمانه ارائه خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.