اعتباربخشی بیمارستان‌ها تا بهار ۹۲/تدوین راهنمای درمانی ۳۵ بیماری شایع

۱۵م دیماه ،
ممتاز نیوز:‌مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت “اعتباربخشی بیمارستان‌ها” و همچنین تدوین “راهنمای درمان برای حدود ۳۵ بیماری شایع در کشور” را دو برنامه مهم معاونت درمان در سال جاری خواند.

دکتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای “اعتباربخشی بیمارستان‌ها” حدود سه تا چهار سال کار کارشناسی انجام شده است. به این ترتیب طی زمستان امسال و بهار سال آینده تمام بیمارستان‌های کشور با استانداردهای تازه اعتباربخشی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

محقق در این باره افزود: به این منظور ارزیابان ارشد دانشگاه‌ها آموزش‌های مربوط به روش‌های تازه ارزیابی بیمارستانی را دریافت می‌کنند. همچنین سعی شده تا مبنای اعتباربخشی بیمارستان‌ها “الکترونیک” باشد و کاغذ حذف شود تا به این ترتیب با انتقال الکترونیک داده‌ها بتوانیم سرعت عملیات را بالا برده و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی همچنین گفت: تدوین راهنماهای درمانی حدود ۳۵ بیماری شایع کشور نظیر بیماری آسم به مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سفارش داده شده است. این راهنماهای درمانی به عنوان استانداردهای ملی در کشور مورد پذیرش قرار می‌گیرند و بر اساس آن، بیمه‌ها هزینه‌های درمانی بیماران را پرداخت خواهند کرد و خارج از این راهنماهای بالینی، بیمه‌ها هزینه‌های درمان بیمار را پرداخت نخواهند کرد.

به گفته معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، تدوین این راهنماهای بالینی کنترل و منطقی شدن هزینه‌ها را به دنبال دارد و انتظار آن است که هزینه‌ها در بلند مدت به مقدار بسیار کنترل شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.