اعتبار سهمیه سوخت امسال تمامی معلولان تخصیص یافت

Multimedia_pics_1387_1_Social_246-1.jpg

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار سهمیه سوخت برای تمام معلولان تحت پوشش سازمان برای ۱۲ ماه سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یحیی سخنگویی در برنامه گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با اعلام تشکیل صندوق درمان در سازمان بهزیستی، گفت: ۹ میلیارد تومان اعتبار بیمه تکمیلی به حساب استان‌ها واریز شده است و از آنجایی که سازمان‌های بیمه‌گر نمی‌توانستند به صورت مطلوب خدمات بیمه تکمیلی را ارائه کنند، مقرر شده است تا با ارائه فاکتور درمان، هزینه‌های درمانی معلولان به آنها پرداخت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: این برای نخستین باری است که هزینه‌های بیمه‌های تکمیلی معلولان به صورت عمومی پرداخت می‌شود و این اتفاق یک تغییر در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به معلولان است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به مسئله مناسب‌سازی، گفت: بر اساس بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، منازل معلولان هم مناسب‌سازی می‌شود و همچنین سازمان‌های مختلفی متولی مناسب‌سازی خواهند شد.

سخنگویی در ادامه تاکید کرد: در بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، تمام جوانب در نظر گرفته شده است تا دیگر معلولی لنگ ویلچر، عصا و سمعک نماند و همه این امور در بیمه تکمیلی دیده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این قانون هزینه ایاب و ذهاب به صورت تکلیف برای دولت در نظر گرفته شده و دانشگاه‌ها موظف به تامین هزینه‌ تحصیلی دانشجویان معلول شده‌اند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان گفت به همه هدف‌هایی که داشتیم، رسیدیم، افزود: باید به نیمه پر لیوانی توجه داشت. واقعا باید گفت که فعالیت‌های زیادی انجام شده است.

سخنگویی اضافه کرد: امروز NGOها بازوی اجرایی توانمند سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی محسوب می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه نابینایی به درجه‌ای رسیده‌ایم که از بروز نابینایی پیشگیری می‌کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه توانبخشی را پرداختن به نیازهای به حق معلولان و ارتقای توانمندی آنها نامید و اظهار کرد: هدف نهایی بهزیستی، توانمندسازی است.

سخنگویی در ادامه گفت: با تلاش‌های انجام شده از سال گذشته، اعتبار مربوط به پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش چندین برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به سهمیه اشتغال ایجاد شده در سال گذشته، گفت: در این میان بیش از نیمی از این سهمیه مربوط به معلولان و بیشتر اشتغال ایجاد شده برای معلولان نیز مربوط به نابینایان بود.

به گزارش ایسنا، در این برنامه که در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جمعی از معلولان نسبت به عدم تخصیص هزینه ایاب و ذهاب، سهمیه بنزین و بیمه تکمیلی انتقاد داشتند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.