اعتبار سونی و پاناسونیک کاهش یافت

۰۶م آذر ، فاوانیوز: سونی در دهه ۸۰ با واکمن هایش صنعت موسیقی را متحول کرد و ارزش این شرکت در سال ۲۰۰۰ به بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. اما فقط طی یک سال قبل ارزش سونی بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است. سهام پاناسونیک نیز طی سال قبل با ۳۸ درصد سقوط مواجه بوده.

به گزارش فاوانیوز به نقل از نارنجی، دو شرکت بزرگ ژاپنی یعنی سونی و پاناسونیک در حال گذراندن روزهای سختی می باشند. وضع بد مالی و سقوط فروش این شرکت ها سبب شده تا در تازه ترین تغییر، موسسه Fitch Rating که یکی از سازمان های بزرگ اعتبار سنجی دنیا به حساب می آید ارزش سونی و پاناسونیک را به ترتیب سه و دو رتبه اعتباری کاهش داده و به آنها اعتبار BB- و BB را اعطا کند.

این موسسه با بررسی وضعیت مالی و اقتصادی شرکت ها امتیاز اعتباری آنها را مشخص می کند. امتیازهایی که در اینجا قابل ملاحظ می باشند. حالا با این سقوط، سونی و پاناسونیک به زیر رتبه «اعتبار برای سرمایه گذاری» رسیده اند. به این معنی که در حال حاضر فاقد اعتبار لازم برای سرمایه گذاری می باشند.

این موسسه می گوید آینده سونی و پاناسونیک بستگی به این دارد که تا چه حد بتوانند در بخش های ضررده خود اصلاح ایجاد کرده و برتری های تکنولوژیک خود را بازیابی کنند، چیزی که تا پیش از این همیشه آنها قادر به تولید محصولاتی خواستنی و پر استقبال کرده بود. در این میان خطر بیشتری متوجه سونی است و از این رو رتبه پایین تری دارد. شارپ نیز حال و روز خوشی ندارد.

ارزش سهام سه شرکت پاناسونیک، شارپ و سونی امسال به پایین ترین میزان خود طی ۳۰ سال قبل رسیده و آنها طی چند سال اخیر قادر به ارایه محصولات برتر در بازار نبوده اند. مجموع ارزش این سه شرکت در حال حاضر به ۲۴ میلیارد رسیده است و کافی است این عدد را با ارزش اپل ۵۲۸ میلیارد دلاری یا سامسونگ ۱۹۲ میلیاردی مقایسه کنید تا ببینید اوضاع برای این سه شرکت چقدر بد شده است.

سونی در دهه ۸۰ با واکمن هایش صنعت موسیقی را متحول کرد و ارزش این شرکت در سال ۲۰۰۰ به بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. اما فقط طی یک سال قبل ارزش سونی بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است. سهام پاناسونیک نیز طی سال قبل با ۳۸ درصد سقوط مواجه بوده.

شما فکر می کنید این شرکت ها طی سال ۲۰۲۴ چه وضعیتی خواهند داشت؟‌ آیا روند نزولی همچنان ادامه پیدا می کند یا آنها می توانند بر مشکلات فعلی شان غلبه کنند و با محصولات برتر بار دیگر بازار را به وجد بیاورند؟

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.