اعتراضات دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد را رسیدگی خواهم کرد

۲۴اردیبهشت،

“مشاور عالی دانشگاه آزاد” گفت: به عنوان یک مقام مسئول در دانشگاه آزاد به حل مسئله دانشجویان معترض در دانشگاه مدیریت مبنی بر تداخل زمان برگزاری امتحانات و مراسم اعتکاف رسیدگی خواهم کرد.

“محمد حسین پرکره” مشاور عالی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ اعتراض تعدادی از دانشجویان واحد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تداخل زمان برگزاری امتحانات با آغاز مراسم اعتکاف اظهار داشت: دانشجویان در صورت اعتراض به موضوعی بر اساس منطق صحبت کنند تا به نتایج قابل قبولی در حل مسئله دست پیدا کنند.

مشاور عالی دانشگاه آزاد اسلامی در انتقاد از نحوه اعتراضات دانشجویان خاطر نشان کرد: عدم وجود یک ارگان رسمی و  ابهام در تعداد  دانشجویان معترض از جمله مواردی است که مورد ما پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه باید برای پاسخ به دانشجویان معترض چند مسئله را مورد توجه قرار داد، گفت: به صرف اعتراض عده‌ای دانشجوی  معترض نمی‌توان آن را به تمام دانشجویان تعمیم داد و در این راستا باید علاوه بر مشخص شدن تعداد دانشجویان، زمان مراجعه اعتراض‌آمیز دانشجویان به مسئولان دانشگاهی و عدم پاسخگویی از سوی این مسئولان را مورد توجه قرار دهیم.

پرکره با تاکید بر اینکه اعتکاف یک امر واجب نیست تصریح کرد: حتی در ماه مبارک رمضان هم، تمام سیستم‌های آموزشی و اداری تعطیل نمی‌شوند و بهتر است که دانشجویان معترض برنامه‌های مراسم اعتکاف و امتحانات خود را به ما ارائه دهند تا در صورت تداخل امتحانات، زمان آن تعداد از واحدهای درسیشان را به بعد از  مراسم اعتکاف موکول کنیم.

پرکره افزود: با توجه به ظرفیت ۵۵ هزار نفری واحد مدیریت دانشگاه آزاد، نمی‌توانیم به خاطر حتی ۵ هزار نفر آن واحد را تعطیل کنیم.

وی در خصوص اعلام دانشجویان مبنی بر صدور بیانیه تصریح کرد:  بیانیه‌های اعتراض‌آمیز دانشجویی در این شرایط مناسب نیست و  صدور بیانیه از سوی دانشگاهیان زمانی لزوم پیدا می‌کند که اصل نظام، اسلام و یا منافع مردم در خطر باشد.

مشاور عالی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در برخی از موضوعات خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها به دنبال رفع چالش‌های نظام و یا یک دانشگاه و  سیستم نیستند بلکه با جوسازی موضوع خاص، به سمت جلو حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.