اعتراضات درباره ی ساخت فیلم “لاله” ادامه دارد!

علی مطهری گفت: دلایلی که رئیس سازمان سینمایی ارایه داد نظر اعضای کمیسیون فرهنگی را جلب نکرد..

 

lalehSadigh

 

به گزارش “۱ پارس” به نقل از  فارس, «علی مطهری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تولید پروژه «لاله» و ادله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی درباره ساخت این پروژه، گفت: پیش‌تولید پروژه «لاله» آغاز شده است و دوستان هیچ اهمیتی به تذکرات کمیسیون فرهنگی مجلس نگذاشتند و هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در جلسه کمیسیون فرهنگی حاضر شدند و به سوالات مطرح شده پاسخ گفتند.

 

وی در ادامه گفت: دلایلی که دوستان ارایه دادند نظر اعضای کمیسیون فرهنگی را جلب نکرد و ما تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تصمیم داریم ابتدا تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهیم، اگر موثر واقع نشد سوال از وزیر در برنامه خود خواهیم داشت و اگر باز هم کارساز نباشد ممکن است به استیضاح وزیر منجر شود.

 

مطهری درباره نظر اعضای کمسیون فرهنگی درباره ساخت این پروژه توضیح داد: اولا همه اعضای کمیسیون با اجرای پروژه مخالف بودند و ادله رئیس سازمان سینمایی این بود که این پروژه جایگاه زن ایرانی در بین مردم دنیا را مشخص خواهد کرد و آن تصوراتی که نسبت به زن ایرانی وجود دارد را از بین خواهد برد.

 

همچنین ‌دوستان مدعی بودند ‌کارگردان این فیلم هم آنچنان که نقل شده سابقه بدی ندارد، در حالی که ما هر دو دلیل را رد کردیم. وی در ادامه گفت: محتوای این فیلم نمی‌تواند مصداق فیلم فاخر باشد. قهرمانی یک خانم در رالی اتومبیلرانی، نشان دهنده جایگاه زن ایرانی نیست و نمی‌تواند باشد. و این چیزی نیست که برای غربی‌ها جاذبه داشته باشد و جایگاه زن ایرانی را ارتقا دهد.

 

نکته دوم این‌که سابقه کارگردان هم بالاخره قابل توجه است و خیلی قابل گذشت نیست؛ به هرحال ان‌شاء‌الله به نتیجه خواهیم رسید. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع ساخت پروژه «لاله» ‌در حاشیه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مطرح شد و صحبت‌هایی در این خصوص صورت گرفت.

 

به هرحال ما چند نفر از نمایندگان کمیسیون فرهنگی این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا به نتیجه برسیم. فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد قرار است با حمایت سازمان سینمایی با بودجه ۷ میلیارد تومانی درباره «لاله صدیق» ساخته شود.

 

لاله صدیق قهرمان زن اتومبیلرانی است که به جرم دوپینگ یک سال محرومیت در پرونده کاری دارد.

 

اسدالله نیک‌نژاد کارگردان ایرانی است که سال‌ها در هالیوود به سر می‌برده، با حضور در ایران قرار است این پروژه جنجالی را بسازد.

فرهنگ و ادب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.