اعتراضات در بنگلادش علیه فیلم موهن ضد اسلامی به خشونت کشیده شد

مقامات بنگلادش اعلام کردند، برای متفرق کردن صدها تن از معترضان اسلام‌گرا که با زیر پای گذاشتن ممنوعیت تظاهرات، دست به اعتراض علیه فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) زده بودند و به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب می‌کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری‌ها پس از آن رخ داد که معترضان متعلق به ائتلافی از ۱۲ حزب اسلام‌گرا تلاش کردند به رغم ممنوعیت ۲۴ ساعته تجمع در منطقه تظاهراتی را در مرکز شهر داکا برگزار کنند.

مسعود الرحمان، سخنگوی پلیس شهر داکا به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ صدها تن از معترضان نیروهای پلیس را هدف حمله قرار داده یک موتورسیکلت را آتش زده و به خودروی ون پلیس آسیب وارد کردند که در پی آن پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس چندین تن از جمله برخی رهبران این ائتلاف را بازداشت کرده، تاکید کرد: آنها ممنوعیت اعلام شده از سوی ما را به چالش کشیده و تلاش کردند تظاهراتی را علیه فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام برگزار کنند و در یک مقطع آنها شروع به پرتاب سنگ به نیروهای پلیس کردند.

نشریه دیلی استار بنگلادش اعلام کرد که دستکم در این درگیری‌ها ۳۰ تن مجروح شده‌اند و پلیس ۴۰ معترض را بازداشت کرده است.

مسعود الرحمان افزود: ائتلافی که عامل برگزاری این تظاهرات بوده خواهان اعتصاب سراسری طی امروز (یکشنبه) درخصوص فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) شده است.

حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۱۵۳ میلیونی بنگلادش مسلمان هستند و این کشور چهارمین کشور پر جمعیت مسلمان در جهان است.

اعتراضاتی که چند روز پیش در بنگلادش علیه فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) برگزار شد عمدتا آرام بود.

روز جمعه نیز حدود ۱۰ هزار بنگلادشی به خیابان‌های داکا آمدند تا در اطراف بزرگترین مسجد این شهر علیه فیلم اهانت‌آمیز تظاهرات کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.