اعتراضات علیه ریاضت اقتصادی در اسپانیا همچنان ادامه دارد

Reuters1-1.jpg

چندین هزار تن از مردم اسپانیا به خیابان‌های مادرید آمدند تا به کاهش بودجه بخش بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اعتراض کنند. این در حالی است که اسپانیا دومین رکود اقتصادی خود را تجربه می‌کند و دارای بالاترین میزان نرخ بیکاری در منطقه یورو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، معترضان به سمت مرکز مادرید راهپیمایی کردند و بنرهایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: “کاهش بودجه نه، خصوصی‌سازی نه.”

بسیاری از معترضان کارمندان دولتی بودند که در سال آتی بی‌کار خواهند شد.

ویکتوریا گوتیرز، یک پرستار ۵۸ ساله به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: من در یک بیمارستان کار می‌کنم، اما به زودی بی‌کار خواهم شد، در تاریخ ۳۰ اکتبر قرارداد موقت من پایان می‌یابد و تمدید نخواهد شد. این مساله نه تنها در بیمارستان‌ها بلکه در مدارس و سایر ارگان‌های دولتی اتفاق خواهد افتاد.

اسپانیا با یکی از دشوارترین شرایط در میان کشورهای اروپایی بحران‌زده روبرو است. نرخ بیکاری در این کشور ۱ / ۲۵ درصد است که بالاترین میزان در منطقه یورو محسوب می‌شود. نرخ بیکاری جوانان نیز ۹ / ۵۲ درصد است.

هفته گذشته کمیسیون اروپا از دولت‌ها و بنگاه‌های تجاری سراسر منطقه یورو خواست که تلاش کنند مانع وقوع یک فاجعه شوند.

پس از اینکه در هفته گذشته درگیری‌های پراکنده در مرکز مادرید میان معترضان ضد سیاست ریاضت اقتصادی و پلیس درگرفت، تظاهرات اخیر در این شهر برگزار شد.

تظاهرات علیه سیاست ریاضت اقتصادی در مادرید

تظاهرات علیه سیاست ریاضت اقتصادی در مادرید

تظاهرات علیه سیاست ریاضت اقتصادی در مادرید

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.