اعتراضات گسترده جهانیان به حملات ارتش صهیونیستی به غزه / اسرائیلی‌ها هم به خیابان‌ها آمدند

۲۸ آبان ،

RT6.jpg

حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعتراضات جهانی و محکومیت این حملات را در پی داشته است و هزاران تن از مردم خاورمیانه، کشورهای غربی و اروپا به منظور نشان دادن خشم خود به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، شهرهای ونیز، پالرمو، راونا و ترنتو شاهد تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین بودند.

در نیویورک، پاریس، سیدنی و لندن اعتراضاتی گسترده برگزار شد و معترضان خواهان پایان حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدند.

در لندن حامیان فلسطین با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حمله اسرائیل به غزه و موضع انگلیس در قبال این حملات را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با حمل دست نوشته‌ها و پرچم فلسطین ضمن مخالفت با موضع انگلیس در خصوص وضعیت غزه از اظهارات ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در خصوص مسئول دانستن جنبش حماس به شدت انتقاد کردند.

صدها تن از مردم فرانسه نیز با برگزاری تظاهرات در میدان اوپرا در پاریس حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

تظاهرکنندگان که در پی فراخوان احزاب و گروه‌های فرانسوی از جمله حزب کمونیست و حزب سبز تظاهرات کرده بودند با حمل دست نوشته‌هایی که روی بعضی از آنها جمله “غزه هرگز فراموشت نمی‌کنیم” نوشته شده بود مخالفات خود را با حملات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه غزه اعلام کردند.

برخی از تظاهرکنندگان نیز با پوشیدن سربندهای فلسطینیان با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

همچنین در میان تظاهرکنندگان و سازمان‌دهندگان این تظاهرات نیز گروه‌های یهودی از جمله اتحادیه‌ یهودیان فرانسه برای صلح نیز حضور داشتند.

رئیس جمعیت همبستگی فرانسه با فلسطین نیز به نوبه خود نسبت به حمایت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه از فلسطین برای دستیابی به عنوان کشور غیرعضو در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد.

تظاهرکنندگان در مرکز میدان اوپرا پرچم فلسطین را به اهتزاز در آوردند.

در شهرهای دیگر فرانسه از جمله بوردو نیز حدود حامیان فلسطین با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعار “فلسطینی‌ها تروریست نیستند”، از ملت فلسطین حمایت کردند.

شهرهای سرزمین‌های اشغالی نیز شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز بود. شهروندان اسرائیلی با برگزاری تظاهرات در تل آویو حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه تحت عنوان “عملیات ستون‌های ابر” را محکوم کردند.

معترضان اسرائیلی با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با عملیات موسوم به “عملیات ستون‌های ابر” که از روز چهارشنبه علیه نوار غزه آغاز شده، اعلام کردند.

بنا به گزارش تفسیری رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این تظاهرات تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی عملیات صهیونیست‌ها علیه غزه را محکوم کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.