اعتراضی نیست و امیدوارم فیلم اکران شود/˝فصل فراموشی فریبا˝ در اکران مخاطبانش را پیدا می‌کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

˝فصل فراموشی فریبا˝ از حضور در بخش مسابقه سینمای ایران جا ماند و نتوانست نظر هیئت انتخاب را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار سینما ممتاز به نقل از هنرآنلاین، “فصل فراموشی فریبا” تازه ترین ساخته عباس رافعی با بازی ساره بیات که از فیلم های شاخض تولید سال ۹۲ بود، نتوانست جواز حضور در بخش مسابقه سینمای ایران کسب کند.
عباس رافعی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین دربارهٔ خروج فیلمش از بخش مسابقه سینمای ایران گفت: ما از دولت تدبیر و امید انتظار بیشتری داشتیم و فکر می کنم بسیاری از هنرمندان و سینماگران بعد از انتخابات با شور و شوق بیشتر و زاید الوصفی فیلم ساختند.حذف عده ای از فیلمسازان از جشنواره فیلم فجر سبب به وجود آمدن موج نا امیدی در بین مردم و آنها خواهد شد.

رافعی ادامه داد: من دوسال پیش به سبب مسائلی که برای سینمای ایران پیش آمده بود فیلم “آزاد راه” را از جشنواره فیلم فجر خارج کردم و در همان سال بود که بهمن فرمان آرا سیمرغ های خود را پس داد. من به سبب تعطیلی خانه سینما این کار را کردم و انتظار داشتم که سینماگران دیگر هم واکنشی نشان دهند اما آنهایی که سنگ مخالفت با جشنواره فیلم فجر را به سینه می زدند در همان سال پای سفره جشنواره نشستند.

کارگردان فیلم “فصل فراموشی فریبا” اضافه کرد: اعتراضی نمی‌کنم که فیلم ام در بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد. من یک نفر هستم و همبستگی میان فیلمسازان وجود ندارد. به قبل که می نگریم، فیلم هایی که با لابی در جشنواره حضور داشتند و به ناحق جایزه گرفتند از یاد ها فراموش شده اند و فیلم هایی که از جشنواره کنار گذاشته شدند برای سینمای ایران آبرو و اعتباری کسب کردند.

عباس رافعی خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم فجر مهم نیست اما این که فرصت دیده شدن از هنرمند را می گیرند شایسته حکومت نیست. اعتراضی نیست و امیدوارم که فیلم اکران شود و در اکران مخاطبان خود را پیداکند. تمام تلاشم را کردم که در این فیلم فرم و ساختار مستد گونه ای را در سینمای ایران ارائه کنم. در طول فیلمبرداری “فصل فراموشی فریبا”حالمان خوب شد و تمام عوامل با عشق کار کردند و از ساخت این فیلم بسیار خوشحال و خرسند ام.

فیلم روایت داستان زنی است که قبل نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این قبل سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند.

ساره بیات، امین زندگانی و شهین تسلیمی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.