اعتراض‌ها در سریلانکا به خاطر محاکمه دادستان عالی

۱۹م دیماه ،

هزاران سریلانکایی علیه اقدام دولت برای متهم کردن دادستان عالی این کشور راهپیمایی کردند. آنها خواستار آن بودند که روند محاکمه وی کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، “جنبش مردم برای دموکراسی”، یعنی سازمانی که به وسیله مخالفان دولت از جمله “حزب متحد ملی” و حزب “جی وی پی” حمایت می‌شود این اعتراضات را انجام دادند؛ اعتراضاتی که منجر به ترافیک سنگین و بسته شدن خیابان‌ها در ساعات پر ترافیک شد.

اوایل امروز احزاب مخالف دولت جلسه‌ای را که برای مشخص شدن تاریخی برای محاکمه دادستان عالی بود، ترک کردند تا زمینه را برای برخورد مجلس و دادگاه سریلانکا آماده کنند.

تنش‌ها بین مجلس، که در ماه نوامبر روند محاکمه را آغاز کرد و دادگاه عالی سریلانکا که قاطعانه به روند عزل اولین دادستان زن این کشور اعتراض دارد، افزایش یافته است.

دادگاه عالی سریلانکا روز جمعه حکم کرد که روند محاکمه شیرانی باندارانایاکه، دادستان عالی سریلانکا، مطابق با قانون اساسی نبوده و سبب شده عملکرد کلی مجلس غیرقانونی شود، اما این به وسیله حزب حاکم به ریاست ماهیندا راجاپاکسه، رییس‌جمهور، پذیرفته نشده است.

مجلس سریلانکا بدون توجه به این روند، روزهای دهم و یازدهم ژانویه را به عنوان روزهای بحث برای نهایی کردن محاکمه و عزل باندارانایاکه، مشخص کرده است.

دادگاه عالی سریلانکا گزارش کمیته انتخابی مجلس این کشور را وارد ندانست؛ گزارشی که باندارانایاکه را در سه مورد از ۱۴ مورد اتهام، مقصر شناخته بود.

این در حالی است که احزاب مخالف دولت تهدید کرده‌اند که اگر محاکمه انجام شود، اقدام به اعتراض‌های سراسری در کشور خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.