اعتراض ایران به اعمال محدودیت برای موسسات رده بندی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سند جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اعتراض نسبت به اقدامات محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها در جلوگیری از مؤسسات رده بندی در ارایه خدمات فنی به کشتی های ایرانی در اجلاس بیست و هشتم مجمع سازمان بین المللی دریانوردی مطرح شد.

خبراقتصادی:این سند چهارشنبه ششم آذر ماه مطرح شد. در این سند که مشابه سند ارایه شده به اجلاس نود و دوم کمیته ایمنی دریانوردی (برگزار شده در خرداد ماه سال جاری) است به اقدامات غیرمنصفانه، محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها در منع مؤسسات رده بندی از ارایه خدمات فنی به کشتی های ایرانی و غیر ایرانی حاضر در بنادر ایران و نیز بیمه اشاره شد. 

ایران در این سند ضمن اعتراض به این گونه رفتارها و محکومیت آن، آن را مغایر با اهداف آمده در کنوانسیون موجد IMOبه ویژه ماده ۲ آن و نیز کنوانسیون سولاس و مارپول و همکاری بین کشورها در اجرای این کنوانسیون ها دانست؛ اقداماتی که می تواند تهدیدی برای ایمنی و امنیت کشتیرانی در سطح بین المللی و حفظ محیط زیست دریایی قلمداد شود. 

در معرفی این سند، هیأت کشورمان ضمن ابراز نگرانی و تأسف عمیق، اظهار داشت:ایران همه ابتکارات لازم برای جلوگیری از آثار و تبعات منفی این گونه اقدامات تبعیض آمیز را از طریق بکارگیری مؤسسات رده بندی ملی بکار بسته است، اما وجود و ادامه چنین اقداماتی تصویر خوبی برای جامعه دریانوردی بین المللی نخواهد داشت. 

در پایان نمایندگی کشورمان خواستار توجه نمایندگان حاضر در مجمع به مفاد سند و اطلاعات ارایه شده و اقدام لازم در این خصوص شد. پس از ارایه سند و چنان که قابل پیش بینی بود، 

از آنجا که هیچ کشوری در حمایت و یا مخالفت سند و اظهارات هیأت ایرانی سخنی نگفت و بدین ترتیب مجمع صرفا آن را مورد توجه و اصطلاحا-NOTE- قرار داد. در نتیجه موضوع مطروحه در گزارش نهایی نشست مجمع IMOآمد تا به عنوان سندی بر حقانیت و مظلومیت صنعت دریانوردی کشورمان برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.