اعتراض به قرار بازداشت «مهدی هاشمی»

evin-khane-.jpg

وکیل مدافع «مهدی هاشمی» از اعتراض به قرار بازداشت صادر شده برای فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، در صورت ابلاغ رسمی این قرار خبر داد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا در این باره ادامه داد: علیرغم اینکه روز دوشنبه را به تشخیص سرپرست دادسرا در بیرون از دادسرای شهید مقدس منتظر نتیجه بازجویی از موکلم بودم، به من گفته شد که تحقیقات هم‌چنان ادامه دارد، این در حالی است که سایت دادستانی تهران خبر صدور قرار بازداشت موقت مهدی هاشمی را منتشر کرده بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره قرار بازداشت موقت موکل‌تان به شما ابلاغ شد یا خیر؟ گفت: خیر. ساعت ۱۷ دوشنبه به ما گفتند تحقیقات ادامه دارد. الان بروید و برای مطلع شدن از نتیجه فردا صبح به اینجا بیایید.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه قرار بازداشت موقت قابل اعتراض است، گفت: این قرار باید هم به متهم و هم به وکیلش ابلاغ شود و تا ابلاغ نشود قابل اجرا نیست.

وکیل مدافع مهدی هاشمی تصریح کرد: یکی از ابتدایی‌ترین حقوق متهم حق داشتن وکیل در جریان دادرسی و تحقیقات از متهم است که متاسفانه این اجازه داده نشد که من همراه موکلم باشم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مرجع اعتراض به قرار بازداشت موقت موکلش نیز گفت: این مرجع بسته به نوع اتهام متفاوت است. ما هنوز نمی‌دانیم اتهامی که تفهیم شده چیست. اگر اتهام امنیتی باشد مرجع اعتراض به این قرار دادگاه انقلاب و اگر غیرامنیتی باشد مرجع اعتراض دادگاه عمومی است.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا قصد اعتراض به قرار صادره را دارید یا خیر؟ تاکید کرد: اگر این قرار به من ابلاغ شود و یا به خود مهدی هاشمی ابلاغ شده باشد، قطعا به آن اعتراض خواهیم کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.