اعتراض به کاهش دستمزدها در مادرید

جام جم آنلاین: شمار قابل توجهی از کارمندان و کارگران بخش عمومی اسپانیا روز جمعه در مادرید، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، این اعتراض خیابانی در پی آن صورت می‌گیرد که مزدبگیران بخش عمومی با دومین موج کاهش دستمزد‌ها رو به رو شده‌اند.

در همین حال خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا که با اتهام سوءاستفاده مالی داماد خانواده سلطنتی رو به رو است به صورت نمادین برای ابراز حمایت از شهروندان جوان این کشور در جمع هیات دولت حضور یافت.

دولت اسپانیا در نظر دارد تا با اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی بالغ بر ۶۵ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۴ میلادی در بودجه عمومی صرفه جویی کند.

بیکاری ۵۲ درصد از جوانان اسپانیا بالا‌ترین رتبه در نوع خود در سراسر اتحادیه اروپا به شمار می آید و این در حالی است که سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که نرخ بیکاری در اسپانیا در سال آینده میلادی نیز افزایش خواهد یافت.

در این گزارش آمده است که نزخ بیکاری اسپانیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲۵ و شش دهم درصد خواهد رسید. این رقم در ماه مه امسال ۲۴ و شش دهم درصد بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.