اعتراض جمهوری آذربایجان به اظهارات تحریک‌آمیز سیاستمدار راستگرای روس

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در ارتباط با اظهارات رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه در جریان تجمعی با حضور جامعه ارمنیان در شهر مسکو یادداشت اعتراضی را به مقام‌های روسیه ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی اظهار داشت که ولادیمیر دوروخین، سفیر روسیه در باکو روز سه‌شنبه به محل وزارت خارجه در این شهر احضار شد و با حلف حلفوف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

در این بیانیه تصریح شد: در جریان این دیدار حلف حلفوف نسبت به اظهارات ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه در تاریخ ۱۴ سپتامبر در تجمعی سازماندهی شده توسط انجمن ارمنی‌های روسیه در شهر مسکو که مرتبط با عفو رامیل سفروف، افسر آذربایجانی بود، اعتراض خود را اعلام کرد.

ژیرینوفسکی در این تجمع خواهان استفاده از ترور علیه آذربایجانی‌ها شده و برخی اظهارات تحریک‌آمیز دیگر را ایراد کرد.

به گفته حلفوف، درخواست‌های غیر مسئولانه‌ای از این نوع همکاری روسیه و جمهوری آذربایجان و روابط دوستانه دو طرف را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گفته معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، این اظهارات به ماموریت روسیه با عنوان رئیس مشترک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور حل و فصل صلح‌آمیز مناقشه ناگورنی قره‌باغ آسیب می‌زند.

وی اظهار امیدواری کرد که مقامات روسیه نسبت به اظهارات توجیه‌ناپذیر ولادیمیر ژیرینوفسکی ارزیابی مقتضی را به عمل آورند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.