اعتراض خبرنگاران به تناقض رفتاری آلمان در قبال نقض حقوق بشر

به گزارش ایرنا، بعد از اعلام دیدار دختر ‘یولیا تیموشنکو’، با وزیر دادگستری آلمان در برلین از سوی سخنگوی این وزارتخانه، یکی از خبرنگاران عرب حاضر در نشست خبری به توجه بیش از حد آلمان به وضعیت یک زندانی در اوکراین و بی توجهی به وضعیت تاسف بار هزاران زندانی بیگناه در زندان های رژیم صهیونیستی، اعتراض کرد.

این خبرنگار همچنین به عنوان سووال، این موضوع را مطرح کرد که آیا دولت آلمان تصمیم ندارد نسبت به وضعیت حقوق بشر در مورد زندانیان فلسطینی که زیر شدیدترین شکنجه ها از سوی

صهیونیست ها هستند، اعتراضی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در پاسخ به این اعتراض، با این توجیه که این دو موضوع قابل مقایسه با یکدیگر نیست، گفت: در اوکراین ما شاهد کاستی های فراوانی در زمینه قانونمداری هستیم.

‘آندریاس پشکه’، افزود: ‘ما بطور کلی در مورد اوکراین با پیگیری وضعیت خانم تیموشنکو سعی می کنیم وضعیت قانونمنداری در این کشور را بهبود بخشیم.

با بیان این سخنان از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه، خبرنگار دیگری از وی پرسید که آیا برغم موارد متعدد نقض حقوق بشر در زندان های اسراییل که بسیاری از نهادهای بین المللی

و حقوق بشری نیز آن را تایید کرده اند، به باور شما در اسراییل قانونمداری حاکم است؟

پشکه در پاسخ، با بیان اینکه بهبود بخشیدن به وضعیت زندانیان فلسطینی نیز از اهداف مورد نظر ما است، گفت: ‘ما شکی در این زمینه نداریم که اسراییلی ها قانونمدار هستند.’

در همین رابطه سخنگوی دفتر رییس جمهوری آلمان از سفر قریب الوقوع، ‘یوآخیم گاوک’ رییس جهوری این کشور به سرزمین های اشغالی خبر داد و گفت: گاوک از ۲۸تا ۳۱ ماه جاری به اسراییل سفر می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، در حالی در نشست خبری امروز از قانونمداری مقام های صهیونیست، سخن گفت که ‘عیسی کراکه’ وزیر امور زندانیان فلسطینی در دولت خودگردان فلسطینی، روز گذشته در گفت وگو با نشریه اشپیگل، رفتاری که رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی انجام می دهد را نقض فاحش قوانین بین المللی دانست.

این مقام فلسطینی با بیان اینکه زندانیان در بند رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند و از بی عدالتی و نقض مکرر حقوق انسانی خود دست به اعتصاب غذا زده اند، از جامعه جهانی خواست از حقوق این زندانیان که در بدترین شرایط ممکن در زندان صهیونیست ها نگهداری می شوند، حمایت کنند.

حمایت آلمان از نخست وزیر سابق اوکراین در حالی از سوی آلمان در سطح بسیار وسیع و گسترده انجام می شود که خانم تیموشنکو، در یک پرونده قضایی به اتهام فساد مالی محکوم شده و براساس رای دادگاه در زندان به سر می برد و وضعیت زندانیان فلسطینی در حالی با سکوت مدعیان حقوق بشر روبروست که تعداد بی شماری از آنها بدون دلیل و بی هیچ حکم محکومیتی ماهها و سالهاست که زندانی بوده و شکنجه می شوند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۱۰۸۰** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۳۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.