اعتراض دانشجویان هندی به افزایش هزینه آزمون‌ها به خشونت‌ کشید

۰۴م آذر ،

94-40.jpg

اعتراضات دانشجویان دانشگاه “سی‌اس جی‌ام” در شهر کانپور واقع در ایالت اوتارپرداش کشور هندوستان، در پی تصمیم مسئولان دانشگاه مبنی بر افزایش میزان شهریه آزمون‌ها به خشونت مابین دانشجویان و نیروهای حراست دانشگاه و کارکنان آن انجامید.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این خشونت‌ها هنگامی بالا گرفت که پلیس و نیروهای حراست دانشگاه به دانشجویان معترض حمله‌ور شدند. هویت یکی از این دانشجویان که از ناحیه سر مجروح شد،‌ توسط پلیس، «مهد سلمان»، رییس اتحادیه دانشجویی حلیم مسلم دانشگاه «پی جی» عنوان شده است.

رهبران این تظاهرات دانشجویی با کمک دیگر دانشجویان اقدام به بستن درهای اصلی این دانشگاه کرده و ضمن تحصن در محوطه دانشگاه اقدام به سردادن شعارهایی علیه مسئولان این دانشگاه کردند.

در پی این اعتراضات نیروهای گسترده پلیس از شهر کالیانپور و پایگاه‌های همجوار،‌ برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان به محل دانشگاه اعزام شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری “تایمزآو ایندیا”، به دنبال این تظاهرات،‌ آمد و شد در جاده پر رفت و آمد “جی‌تی” به اوج خود رسید. ضمن این که مقامات محلی روز دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه و دانشجویان برای یافتن راه‌حلی برای تعدیل شهریه آزمون‌های این دانشگاه تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.