اعتراض در مجامع جهانی برای حملات اینترنتی به ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حملات اینترنتی در گذشته توسط هکرها انجام می شد اما امروز توسط برخی دولت ها اعمال می شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل حملات اینترنتی دولتی به مجامع جهانی اعتراض کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، رضا تقی پور پس از پایان نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: از طریق وزارت امور خارجه، اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این موضوع به مجامع جهانی ارائه شد و در نشست های تخصصی از جمله نشست فناوری اطلاعات در ژنو، نماینده ایران بطور رسمی اعتراض کشورمان را اعلام کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در هفته های گذشته شاهد حملات اینترنتی و تهدیدات امنیتی سایبری بودیم که بعضا از سوی برخی دولت ها اعمال و با عنوان سایبر تروریسم دولتی از آنها یاد می شود.
وی با بیان اینکه ویروس اخیر شعله آتش نام داشت، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای مبارزه با ویروس های اینترنتی را دارد.
تقی پور اظهار داشت: ایران، نخستین کشوری بود که ویروس شعله آتش را شناسایی و آنتی ویروس آن را تولید کرد.
وی اظهار داشت که پشتوانه اصلی ویروس شعله آتش، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی بوده اند.
به گفته وی دستور آمادگی لازم به دستگاه های مختلف برای مقابله با ویروس های اینترنتی داده و تاکید شده است که در صورت داشتن اطلاعات حیاتی و مهم، سیستم امنیتی خود را در برابر این حملات اینترنتی که هر روز نیز متنوع تر می شود، تقویت کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد حملات اینترنتی که هر روز با انواع جدید در دنیا انجام می شود، از سوی برخی دولت های مشخص مورد حمایت قرار می گیرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.