اعتراض شدید ایران به تهدیدات تازه رژیم صهیونیستی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل در نامه شدید الحنی خطاب به مقامات ارشد این سازمان ، اظهارات تازه سران رژیم صهیونیستی را تهدید نماینده صلح و امنیت منطقه خواند و تاکید نمود جمهوری اسلامی ایران در پاسخ قاطعانه به هرگونه تجاوز، تردید نخواهد نمود.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد خزاعی در این نامه که  به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال شد، اظهارات جنگ طلبانه اول وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی را تحریک آمیز، غیر قابل توجیه و مصداق تجاوز آشکار به مقررات بین المللی خواند و آن را به شدت محکوم نمود.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد توجه مقامات ارشد این سازمان را به اظهارات سه روز پیش اول وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تهدید به حمله به تاسیسات هسته ای ایران جلب نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اظهارات تحریک آمیز، غیر قابل توجیه و غیر مسئولانه اول وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به شدت اعتراض دارد و آن را محکوم می نماید.
خزاعی در این نامه تصریح نموده است این گونه اظهارات، نقض آشکار مبانی اصلی منشور ملل متحد و حقوق بین المللی است که اقدام به تجاوز را منع می نمایند .
وی افزود مضحک است که این اظهارات جنگ طلبانه و ادعاهای بی اساس از جانب مقامات رژیمی جنایتکار ضد بشریت مطرح می گردد که سلاح های اتمی و توسعه مخفیانه آنها از جانب این رژیم، مهمترین تهدید صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی به شمار می رود.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در این نامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و قصد حمله به دیگر ممالک را نیز نداشته، آورده است لازم است تاکید شود که براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد با موضوع حق مسلم کشورها در دفاع از خود، جمهوری اسلامی ایران در صورت بروز هرگونه حمله علیه مردم و یا سرزمین خود ، در پاسخ قاطعانه و اقدامات ضروری دیگر، تردید نخواهد نمود.
خزاعی خطاب به بان کی مون و همچنین رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشت تهدید به استفاده از زور و اقدامات تجاوز کارانه مورد نظر مقامات رژیم صهیونیستی، صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است و سازمان ملل باید به سرعت به این قبیل اظهارات ، واکنش نشان دهد و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار آن، به عمل آورد.
نماینده کشورمان همچنین خطاب به مقامات بلند پایه سازمان ملل یادآور شده است آغازگر هرگونه درگیری و حمله نظامی، پاسخگوی ابعاد مختلف حقوقی آن و عواقب ناگوار ناشی از این اقدام خود، خواهد بود.
محمد خزاعی در پایان از دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواست این نامه به عنوان سند رسمی سازمان ملل متحد ثبت و منتشر شود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.