اعتراض مجیدی به یک خبر/واکنش سلحشور به “یک خانواده محترم”

۰۲م آذر ،

 

به گزارش تفسیری خبرنگار مهر، حرف‌های مجیدی درباره پروژه “محمد(ص)”، صحبت‌های تازه سلحشور، جایزه برای نیکی کریمی، آغاز اکران چهار فیلم تازه و… از خبرها مهم سینمای ایران در هفته آخر آبان‌ماه ۹۱ است.

سلحشور اینبار تقاضای اعدام می کند

فرج‌الله سلحشور درباره فیلم “یک خانواده محترم” عنوان کرد: این اولین‌بار نیست که صداوسیما خرابکاری می‌کند و بعدش هم سعی دارد با سکوت خبری از کنار این خطا و اشتباه خود بگذرد.

سلحشور با بیان اینکه صداوسیما در بسیار از وقت‌ها خطایی می‌کند و بعدش هم حاضر به عذرخواهی نمی‌شود، گفت: به عقیده من سازندگان این فیلم قصد خیانت و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را داشتند. در شرع و قانون داریم هر فردی که در جهت خیانت به نظام اسلامی حرکت کند و قدم بردارد محارب است و حکمش اعدام. حالا این‌ها که آبروی نظام، شهدا و امام را به بازی گرفته‌اند محارب نظام نیستند؟

 

کارگردان سریال اصحاب کهف در ادامه افزود: اگر ۴ نفر از این خائنان اعدام شوند و برخوردهای شدیدی با آنان شود دیگر حساب کار دستشان می‌آید. با احکام قوی هیچ کس جرات خیانت پیدا نمی‌کند و می‌فهمد که نظام اهل مماشات بر سر اصول نیست.

 

وی با عنوان این مطلب که متاسفانه هنرمندان و ثروتمندان حاوی حاشیه امن در نظام شده‌اند، گفت: اینگونه به نظر می‌رسد که هنرمندان و خصوصا سینماگران تافته جدا بافته می باشند و هیچ کس حق ندارد در برابر خطا و اشتباهات آنان بیاستد. باید این حاشیه امن را از بین برد و اقدام انقلابی کرد.

 

 

مجید مجیدی درباره نمایش چهره پیامبر سکوت خود را شکست

 

مجید مجیدی کارگردان فیلم “محمد(ص)” در واکنش به خبر منتشره در بعضی پایگاه اینترنتی‌ها و روزنامه‌ها، ضمن تکذیب خبر نمایش چهره حضرت رسول(ص) گله‌مندی شدید خود را از این شایعه اعلام کرد و گفت: به سبب اعتقادی که به این موضوع دارم، از ابتدا قصد نمایش چهره مبارک ایشان را نداشته و ندارم و این خبرها از پایه و اساس کذب محض است.

 

وی افزود:شکایت این شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی را کجا باید برد؟ در این گونه موضوعات مهم، ابتدایی‌ترین کار از سوی رسانه‌ها سئوال از کارگردان و یا عوامل اصلی سازنده فیلم است، زیرا بازی با احساسات پاک میلیون‌ها مسلمان و دوستدار حضرت رسول (ص) ظلم مضاعف به ایشان و سازندگان فیلم است.

 

جایزه برای نیکی کریمی

نیکی کریمی کارگردان فیلم سینمایی “سوت پایان” که با این فیلم در بخش مسابقه شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم آلمان حضور داشت، توانست جایزه اول این جشنواره را به دست آورد. هیئت داوران شصت و یکمین دوره این جشنواره که از ۲۰ آبان ماه جاری (۱۰ نوامبر ۲۰۱۲) آغاز به کار کرده بود با اعلام برندگان به کار خود پایان دادند.

“سوت پایان” که سال پیش در جشنواره پوسان کره جنوبی برای اولین‌بار به نمایش درآمده بود در جشنواره فیلم وزول فرانسه هم موفق به دریافت سه جایزه شده بود. نیکی کریمی علاوه‌بر کارگردانی و نویسندگی، بازیگری و تهیه‌کنندگی این فیلم را هم به عهده داشته است. در “سوت پایان” شهاب حسینی و هستی مهدوی فر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آغاز اکران چهار فیلم تازه

فیلم‌های “من مادر هستم” فریدون جیرانی در گروه سینمایی آفریقا، “زندگی خصوصی آقا و خانم میم” روح الله حجازی در گروه قدس، “پله آخر” علی مصفا در آزادی و “بیخود و بی جهت” عبدالرضا کاهانی در گروه سینمایی عصرجدید روی پرده می روند.

دو فیلم جیرانی و کاهانی از جمله آثاری است که حوزه هنری سالن های سینمایی خود را در اختیار آنها نمی گذارد.

پروانه نمایش‌هایی عجیب و غریب!

پروانه نمایش “قصه‌ها”ی رخشان بنی‌اعتماد نیز از جمله اتفاقات عجیب و غریب سازمان سینمایی است.

این کارگردان می‌گوید: از آذرماه سال قبل ما در زمینه وضعیت نمایش این فیلم دچار بلاتکلیفی هستیم و پروانه نمایش عجیب و غریبی برای این فیلم صادر شده که من می‌خواهم آن را در موزه سینما قرار بدهم.

براساس این پروانه نمایش، این فیلم حق نمایش در ایران و خارج کشور و شبکه نمایش خانگی را ندارد!

البته فیلم “خرس” خسرو معصومی نیز پروانه نمایشی دارد که فقط به استناد به آن می تواند فیلم را در خارج از کشور نمایش دهد و در داخل ایران باید فیلم ممیزی شود! این فیلم تا کنون در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده است. 

سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.