اعتراض مردم ‘خاروغ ‘تاجیکستان به کشته شدن یکی از مخالفان دولت

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ‘اوستا’، امام نظرف یکی از روسای گروههای مسلح مخالف دولت تاجیکستان واز مظنونان ترور ‘ عبدالله نظرف’ رییس کمیته امنیت ملی استان بدخشان صبح روز جاری در منزلش در شهر خاروغ مرکز این استان توسط افراد ناشناس کشته شد.

این خبرگزاری در گزارش خود اضافه کرد: مردم معترض در این تجمع اعتراض آمیز ، مقام های دولتی را در تامین امنیت روسای گروههای مسلح که داوطلبانه سلاح های خود را تحویل داده و تسلیم شده اند، ناتوان دانسته و آن ها را به عهدشکنی و عامل قتل امام نظرف معرفی کردند.

مردم شهر ‘خاروغ’، ضمن انتقاد از عملکرد ماموران امنیتی و دولتی ، حل و فصل سریعتر اختلافات در این منطقه را خواستار شده تا از کشته و مجروح شدن بیشتر مردم جلوگیری شود.

مردم معترض با انتقال جنازه ‘امام نظر امام نظرف’ قبل از دفن در مقابل فرمانداری خاروغ ، خواستار معرفی عاملان قتل او شدند، اما مقامات امنیتی و انتظامی برای متفرق و آرام کردن مردم تیراندازی هوایی کردند به طوری تعدادی نیز در این تجمعات زخمی شدند.

کمیسیون ۲۰ نفری متشکل از مقامات دولتی و نماینده فرقه اسماعیلیه که تلاش زیادی برای ترغیب ستیزه جویان به تحویل سلاح های خود و معرفی چهار مظنون ترور ‘عبدالله نظرف ‘رئیس کمیته امنیت ملی بدخشان انجام داده، از کشته شدن امام نظرف ابراز تاسف کرده و گفته است قتل این فرد می تواند ناآرامی ها را در منطقه تشدید کند.

این گروه با اشاره به آنکه پیشتر ‘امامعلی رحمان’ رئیس جمهور تاجیکستان اعلام کرده همزمان با سالگرد تشکیل شهر خاروغ(شهریور ماه)به این شهر سفر خواهد کرد، تاکید کردند بهتر است رحمان برای بازگشت آرامش و برقراری امنیت زودتر به خاروغ سفر کند تا ضمن بازگشت امنیت، از گسترش اختلافات میان مردم و اقوام مختلف پیشگیری شود.

نظرف پیشتر در گفت وگو با خبرگزاری ‘آسیاپلوس’ گفته بود: تنها به درخواست ‘آقاخان چهارم’ رهبر فرقه اسماعیلیان سلاح خود را تحویل دادم و اگر بار دیگر اقدامی برای دستگیری و یا تحت فشار قراردادن آنها صورت گیرد، با دست خالی با دولتی ها مبارزه خواهیم کرد.

آساق**ه.ص**۱۵۵۸**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۹۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.