اعتراض مردم به قطع شبکه سحر از هاتبرد در بوسنی و هرزگوین

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

پس از قطع پخش شبکه سحر از ماهواره هاتبرد،شبکه های رله نماینده برنامه های سیمای بوسنیایی این شبکه در بوسنی و هرزگوین،باخیل عظیم تلفنها، پیامک ها و پیگیری های مردمی در اعتراض به این اقدام روبه رو شده اند.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مهدی حیدری مدیر سیمای بوسنیایی این شبکه بین المللی گفت:در تماس های تلفنی با تلویزیون های رله نماینده سحر در بوسنی و هرزگوین، مدیران این رسانه ها اظهار نمودند: ” از وقتی که ماهواره هات برد پخش شبکه های ایران را متوقف ساخته، روزانه صدها تلفن از مخاطبین داریم که جویای شبکه سحر می باشند، شاید تا این وقت میزان طرفداران سحر در بوسنی رصد نمی شد ولی حالا که پخش سحر با مشکل روبرو شده، خیل عظیم تلفن ها، پیامک ها و پیگیری های مردمی برای برقراری مجدد این شبکه، کار روتین ما را دستخوش تغییر نموده است.”
وی گفت: خوشبختانه با آغاز پخش برنامه های شبکه سحر از ماهواره روسی اکسپرس، امکان دریافت سیگنال های شبکه برای شبکه های بوسنی وهرزگوین مجددا برقرار شد و هم اکنون شبکه های ” بهار”، ” وگوشچا”، ” یاسمین” و ” کاکانی” طبق روال پیش خود، دوباره به پخش برنامه های شبکه سحر می پردازند.
حیدری با اشاره به اینکه اصل این روند یعنی اینکه شبکه ای خارجی آنقدر جذابیت، مقبولیت و توفیق در میان بینندگان خود در کشوری دیگر داشته باشد که شبکه هایی در داخل آن کشور، بخواهند برنامه های شبکه ای متعلق به کشوری دیگر را از کانال خود پخش نمایند، عامل برتری بزرگ و موفقیتی انکار ناپذیر است، تاکید نمود: نکاتی که مدیران این شبکه ها از تماس های مردمی نقل می نمایند، عزم ما را برای کار، جدی تر از پیش می نماید.
 
مدیر سیمای بوسنیایی شبکه سحر به محتوای تعدادی از تماس های تلفنی مخاطبان این سیما، با دفتر آن در تهران نیز اشاره نمود که از جمله آنها پیامی از ” مرصاد” از نروژ است که گفته است: ما بوسنیایی های مقیم نروژ خبرها جهان اسلام را از طریق شما دنبال می نمودیم که متاسفانه هات برد دیگر آن را پخش نمی کند، چطور می توان برنامه های شما را ببینیم؟
 
وی همچنین از تماس ” نجاد فضل ایچ” با دفتر سیما خبر داد که اظهار نموده است : ما جمعی از بوشنیاک های دانمارک بیننده ثابت برنامه های شما بوده ایم، چون خبرها صحیح و اسلامی از آن پخش می شد ولی حالا چطور می توانیم برنامه های شما را دریافت کنیم؟
“سوعادا ابراهیم اویچ” از توزلا نیز دیگر بیینده شبکه سحر در بوسنی وهرزگوین است که حیدری مضمون تماس او را اینچنین توصیف نمود: چرا برنامه های سحر دیگر پخش نمی شود؟ ما به خبرها و سریال های شما عادت نموده بودیم.
سیمای بوسنیایی شبکه سحر از سال ۱۳۷۴ و در بحبوحه جنگ بوسنی تاسیس شد و هم اکنون روزانه ۵ ساعت پخش برنامه دارد. میزان بینندگان این سیما در بوسنی وهرزگوین، طبق آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، میزان ۶۰ درصد از تماشاگران تلویزیون در این کشور است که برای یک شبکه خارجی، موفقیتی چشمگیر به شمار می رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.